maandag 6 juni 2016

zomer haakwerkjes


Wat een fantastisch weer hadden we dit afgelopen weekend!
Het was lang niet overal in Nederland zo mooi, maar wij hebben het echt getroffen.
Ik heb lekker wat in de tuin kunnen werken (nee, wees gerust, de planten heb ik met rust gelaten, maar wel wat bestrating gelegd, en het gras gemaaid e.d.).
Maar midden op de dag was het daar veel te warm voor.

En nee, ik ben niet het type dat in de zon gaat zitten of liggen bruin bakken. Dat houd ik nog geen 2 minuten vol. Dus heb ik lekker in het zonnetje gezeten (heb een lekker kleurtje gekregen), met een haakwerkje in de handen.
Zo haakte ik de peertjes en het appeltje hierboven. Het zijn sleutelhangers. De komende maanden staan we weer op markten, en we konden wel weer wat aanvulling gebruiken. 
Naast de garens, boeken en naalden e.d. verkopen we ook producten die we zelf met de hand maken.
Het is een goede mix, een deel van ons publiek koopt graag materiaal om zelf aan de slag te gaan, een ander deel van ons publiek koopt juist graag kant-en-klare producten, als cadeautje voor henzelf of voor iemand anders. Zeker toeristen die over een zomermarkt struinen kopen het liefst een kant-en-klaar product.
Deze bloemetjes haakte ik ook. Ik bevestig ze op haarclipjes, superlief voor jonge meisjes. 


En ik heb nog meer sleutelhangers gehaakt, deze zijn helemaal in zomerstijl: slippers!


 En deze pannelappen lagen nog on-afgewerkt, dus ook die afgemaakt en hier liggen ze te "blocken".

En tot slot nog iets wat ik nog moet afmaken:
 Enig idee wat dit wordt? Het bovenste deel is een lijfje (hier was het nog helemaal niet gevuld, maar stevig katoen zorgt ervoor dat het al van zichzelf in vorm blijft.
Het onderste deel is een snuitje, en als je de foto hieronder bekijkt kun je het vast al raden wat ik maak:
Twee oortjes en vier mini-pootjes....juist, goed geraden, dit wordt een Teckel!
Inmiddels is alles gevuld, alleen nog aan elkaar naaien.
Later deze week zal ik jullie de Teckel laten zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten