woensdag 15 juni 2016

alweer paarse sokken en overzicht zomermarkten waar we deze zomer staan

Hallo allemaal,

Tja, ik kan het echt niet helpen hoor, in juni is het maandthema van de Ravelry-groep RestEnd:
LAVENDEL!
Elke maand een ander thema, elke maand een bloem, en daaraan gekoppeld de kleur van die bloem.
En dan breien (of haken) we met restant-garens een paar sokken waar dit thema in terug komt.
En dus breide ik dit (paarse) paar sokken.
Hier begon ik mee:
De grote bol rechts bestaat uit 2=3 draden, 1 van de paarse bol bovenaan , 1 van de roze bolletjes links midden op de foto en 1 draad wit. Die bol splitste ik, ik haalde het wit eruit:
Ik hield een tweekleurige bol over. Daarmee breide ik dus het grootste deel van de sokken.
En met de donkerpaarse bolletjes onder in de eerdere foto breide ik de tenen, hielen en boorden.
Zoals altijd: van teen naar been oftewel toe-up, en 2aat (2 at a time), dus 2 sokken tegelijk op 1 rondbreinaald.

En dan krijg je dit:



Weer een fijn paar sokken erbij.
Ik ben benieuwd of ik het hele jaar mee kan blijven doen in deze KAL,, want ik heb de laatste tijd zoveel restjes gebruikt, dat ik inmiddels van sommige kleuren geen restjes meer over heb.
We zullen het zien.

Verder pakte ik ook deze bollen nog:
Ik had een heel leuk patroon gevonden van een tas, en dat leek me een leuke basis om te gebruiken.

Nou, dat werd geen tasje, met haaknaald 5 kreeg ik nog altijd een mini-bodem.
Dat heb ik dus weer uitgehaald. Heb (veel) meer steken opgezet, en ben, zoals ik dat altijd doe, toen verder zelf gaan fabriceren. Tja, ik ben nu eenmaal niet zo van het heel trouw volgen van patronen.

Ik ben mandjes aan het haken voor op de kraam. Daar kunnen we dan o.a. garens in presenteren.
We hebben ons assortiment van lieverlee behoorlijk uitgebreid, en kunnen dus maar een beperkte selectie meenemen naar de markten, omdat het simpelweg niet allemaal op een kraam past.
Zeker niet, omdat we ook graag boeken, en voorbeelden, en handgemaakte producten enz op de kraam hebben staan.

We staan in augustus weer op een aantal zomermarkten.
Ik zal hier even een overzichtje geven, mocht je in Drenthe wonen of er deze zomer op vakantie gaan, zien we je graag bij ons langskomen!

Woensdag 10 augustus is nog niet zeker, of we staan in Gasselte 11-17 uur of in Schoonoord 13-21 uur (moeten we nog uitsluitsel over krijgen van de organisatie)
Vrijdag 12 augustus 11-17 uur in Borger
Woensdag 17 augustus 13-21 uur in Schoonoord
Vrijdag 19 augustus 11-17 uur in Borger
Zondag 21 augustus 11-17 uur in Gasselte

Zo, alvast genoteerd in je agenda?
Fijne avond allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten