donderdag 19 mei 2016

hoeveel sokken heeft een mens nodig?


Deze week kwam ik op een blog een leuke foto tegen, van iemand die haar sokkenla had gefotografeerd. En ze vroeg zich af, hoeveel sokken een mens eigenlijk nodig heeft?

Ik heb net mijn la op de foto gezet. Niet alle sokken staan er op, er zitten altijd wel een paar sokken in de was, en als je heel goed kijkt, zie je links onderin de hoek mijn teen in een gebreide sok zitten, want ik draag nu eenmaal het hele jaar rond sokken.

Ik heb inmiddels meer dan 30 paar sokken. Is dat genoeg? Hm, er zitten heel dikke sokken bij, voor de wintermaanden, dus die draag ik de komende maanden niet. Ik denk dat dat ongeveer 10 paar sokken betreft. De overige sokken heb ik gebreid van "normale"sokkenwol. Dus laat ik zeggen, ik heb ruim 20 paar sokken voor de overige maanden van het jaar.
Ja, dat zal best genoeg zijn, maar het is zo leuk, sokken breien!
Ik weet dat veel mensen die veel en graag breien, opzien tegen het breien van een paar sokken.
Het ziet er ook best ingewikkeld uit, met zo'n hiel, waar en hoe ga je de bocht om, en hoe zorg je ervoor dat er geen gaatjes ontstaan bij de hielen. Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kun je het gewoon niet meer laten. Ik in ieder geval niet.

Dus blijf ik gewoon lekker sokken breien. Tenslotte slijten sokken toch ook, en dan moeten er wel weer nieuwe sokken klaar liggen voor gebruik. Bovendien, ik heb altijd koude voeten, ook in de zomer. Laatst, toen het opeens zulk warm weer was, besloot ik om eens een stapeltje dunne zomersokjes te kopen bij de A.ction. Hm, ik denk dat die heel lang zullen mee gaan, want zelfs bij dat hele warme weer kreeg ik er gewoon koude voeten in! 

Ik heb de 2 kussenhoesjes bijna klaar, die laat ik jullie binnenkort zien. Verder heb ik dan nog het vest op de naalden staan, maar dat is een werk wat ik af en toe op pak. Ik heb nog altijd last van de pezen in mijn rechterhand, en vreemd genoeg krijg ik er bij breien meer last van, terwijl ik met haken (wat ik rechtshandig doe) geen problemen ondervind.
En hoe groter het vest wordt, hoe zwaarder het gewicht dat aan de breinaald hangt, hoe meer pijn ik krijg bij het breien.
Dus toch maar weer een lichtgewicht setje sokken op de pennen zetten...?!

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten