dinsdag 22 maart 2016

22 maart 2016

Het is vandaag 22 maart 2016.
De dag waarop... Brussel werd opgeschrikt door aanslagen.
De dag waarop....mijn ouders 61 jaar getrouwd zijn (maar ik dit niet met ze vier omdat ik al 10 jaar geleden door ze aan de kant ben gezet).
De dag waarop....ik me verdiepte in de belastingaanslag (en ja, ik houd van cijfertjes dus ik vind dat niet echt een crime zoals zovelen)
De dag waarop....het leven gewoon doorgaat, zoals het elke dag gewoon doorgaat.
En dus de dag waarop ik mijn nieuwste paar sokken aan jullie kan laten zien:
Ik kocht deze bol wol een keer op de Handwerkbeurs. Strump- und Sportwolle staat er op, maar verder geen merk of zoiets.
Ik had geen idee hoe het kleurverloop in dit garen zo zou, en besloot daarom eens een keer de sokken niet tegelijk te breien, maar stuk voor stuk.
 Toen de eerste af was, was het me al duidelijk dat het rapport van de kleuren te wensen overliet. Steeds net even iets anders. Nou ja, gewoon op exact dezelfde plek beginnen, en zien hoe het wordt.
 Zusjes, broertjes, ja, maar zeker geen identieke tweeling.
 Als ze zo opgevouwen op elkaar liggen lijken ze best wel gelijk te zijn.
 Maar als je ze naast elkaar legt, zie je toch steeds minieme verschillen.
 Over het algemeen houd ik daar niet van. Maar ach, het bolletje van 100 gram kostte maar E 3,60 en ik heb een paar sokken met een lekker lang been erbij. Ik koos de bol uit omdat het me leuke kleuren voor onder een spijkerbroek leken. En het garen breit prettig en voelt prettig aan, dus ik verwacht dit paar toch wel met plezier te zullen dragen.

Er bleef nog genoeg garen over:
De sokken wegen 71 gram, dus nog 29 gram aan restjes over. Die heb ik inmiddels verdeeld in bolletjes met gelijke stukken aan kleurverloop, en een klein restje waar geen gelijk stuk meer van was. Die bolletjes kan ik ongetwijfeld nog wel eens gebruiken in een volgens paar sokken.

En nu ga ik weer aan de slag met de website.
We hebben ons assortiment uitgebreid met garens van het Italiaanse merk Adriafil.
Wat een prachtige garens hebben zij, en zoveel leuke kleuren.
Maar het is natuurlijk best wel een werk om al die bolletjes en foto's en beschrijvingen van de garens op de website te zetten.
Dus nog even geduld, ik hoop dat we met de Paasdagen onze uitbreiding online kunnen zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten