maandag 1 februari 2016

Fair Isle trui, voor de laatste keer

Ik had jullie beloofd de Fair Isle trui nog een keer te laten zien, als die geblockt was.
Dus nu, voor de laatste keer:
Omdat er niemand anders thuis is om een "draagfoto" te maken heb ik mijzelf maar in de spiegel gefotografeerd. Spiegel buiten zetten, achterover leunen tegen de muur en fototoestel zo ver mogelijk inzoomen, en zowaar, de hele trui staat er op. Goed, geen super kwaliteit foto, maar jullie kunnen zien dat de trui goed past, en lekker lang is.

 Hier nog wat details dichterbij:



Het blocken heeft de trui goed gedaan. Nu hoef ik "alleen-nog-maar" al die tig draadjes weg te werken.
Dat had ik bewust nog niet gedaan, voor het blocken vond ik de trui niet lekker zitten, en ik wilde dus eerst zien of de trui wel goed zou zitten na het blocken. Anders zou het wel heel veel werk zijn geweest voor niets!
Maar de trui zit heerlijk, en ik zal hem zeker gaan dragen, dus voorlopig heb ik een extra werkje liggen. Ik ga zo iedere keer even een deel van de draadjes wegwerken, niet allemaal achter elkaar door, ik denk dat ik daar namelijk heeeeeel kriegel door zou worden, niet zo leuk voor de mensen in mijn omgeving.

De februari-sokken zijn nog niet van start. Ik heb al een paar heel leuke suggestie gekregen, wat voor soort sokken ik ermee zou kunnen breien. Juist omdat deze kaartjes zo'n familie-geschiedenis dragen, wil ik er niet zomaar een gewoon paar sokken van breien. Mijn oma overleed helaas al toen ik pas 10 jaar oud was, maar ik heb dierbare herinneringen aan haar, en ben naar haar vernoemd, wat ik een eer vind. In de loop der jaren heb ik namelijk veel mensen mogen ontmoeten die mijn oma hebben gekend, en die mij vertelden over deze lieve, zachtaardige vrouw die men zich nog zo goed kon herinneren van de winkel die ze had. Zij had een manufacturenwinkel, een begrip wat tegenwoordig niet meer wordt gebruikt. Maar ze verkocht textiel (theedoeken, ondergoed), fournituren (zoals de maaswol), maar ook wel speelgoed.

Ach, ik verveel me niet hoor, heb 2 ronde pannenlappen aan elkaar gehaakt tot 1 dikke, en ben met de volgende 2 rondjes begonnen, om er een set van te maken.
En verder zijn we allerlei ideetjes aan het maken voor de verkopen op de markten, die we dit jaar gaan bezoeken.Daarover later vast wel meer.

Bedankt voor je bezoek aan mijn blogje!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten