donderdag 7 januari 2016

Bah, alweer ijzel!

IJZEL!


Bah, vanmiddag komt er nog een regengebied over, wat hier in het noorden dan gaat vallen als ijzel.
Ik ben die ijzel meer dan zat!
Maandag was er sneeuw gevallen, leuk, eindelijk begint de winter.
Dinsdag hadden we ijzel. Nou ja, vooruit, een dagje ijzel, dat kan gebeuren. Er werd verteld dat het
woensdagochtend allemaal voorbij zou zijn.
Woensdagochtend was code rood omgezet naar code oranje. Ik ben, voorzichtig-aan, naar mijn werk gereden. Waar ik er normaal een half uurtje over rijd, deed ik er nu 5 kwartier over, maar ach, ik was er, en het zou in de loop van de dag alleen maar beter worden. Dus niet! Ik was nog maar een uurtje aan het werk toen het weeralarm weer werd omgezet naar code rood! Lekker dan, het advies is dan om niet de weg op te gaan, maar ja, ik moest toch weer thuis zien te komen?!
Eerder van het werk vertrokken, en na anderhalf uur veilig thuis aangekomen.
Nou ja, woensdagavond knapt het op, donderdag is het over.
Dus weer niet!
Weer code rood, en straks komt er een regengebied over, wat hier als ijzel zal gaan vallen.
Tja, mijn dienst vandaag is van 1 tot 9 uur. Balen, dat ga ik echt niet riskeren.
Code rood zou om 11 uur omgezet worden in code oranje, is dus niet gebeurd. En vanavond moet de neerslag rond 8 uit Drenthe zijn weggetrokken, maar als je de radarbeelden bekijkt, lijkt het erop dat dat niet gaat lukken.
Dus ben ik vandaag niet op pad gegaan, morgen kan ik eindelijk weer gewoon gaan werken.

Zoals jullie boven zien vindt onze poes de sneeuw/ijzel best wel leuk, het kraakt onder haar pootjes.
Maar ze blijft niet lang buiten, gauw weer naar binnen, lekker bij de kachel liggen.
En ik? Ik heb de tijd nuttig besteed, alle administratie is weer helemaal bijgewerkt.
Vanmiddag ga ik denk ik maar eens verder aan de Fair-Isle trui. Het is nu licht, en dan kan ik de kleuren goed onderscheiden, Zo op de foto lijken het misschien heel verschillende kleuren, maar bij kunstlicht zie je niet goed het verschil.
 Zover ben ik er nu mee:
De mouwen nog een stukje langer breien, en daarna het pand op de juiste lengte breien.
We zullen zien hoe ver ik kom.
En voor de avond-uurtjes heb ik mijn 2e paar sokken van dit jaar op de rondbreinaald staan:
Nou, willen jullie duimen dat de ijzel vanavond echt ons land verlaat? Want het levert mooie plaatjes op, maar het legt het gewone leven nu al 3 dagen lam, dat is wel weer genoeg geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten