zondag 3 januari 2016

2016 is begonnen!

Hallo allemaal, het is alweer de 3e dag van 2016! Ik wil iedereen graag het allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar. Veel gezondheid, want echt, als je gezondheid het laat afweten, kan dat een enorme impact hebben op je leven. En natuurlijk wens ik de hele wereld vrede toe, en wijsheid om goed met elkaar om te gaan, maar ik vrees dat er ook in dit jaar weer heel vreselijke dingen zullen gebeuren.
En voor alle lieve lezers hier: een creatief jaar.

Zoals jullie hebben gelezen, heb ik het jaar 2015 afgesloten met een inventarisatie van mijn voorraad garens. Oeps, ben ik toch gewoon een hele plastic bak vergeten! Daarin zitten pakketten met garens, voor grotere projecten zoals truien en vesten. Dus als er dit jaar toch ineens garen voorbij komt dat niet in mijn vorige berichtje voorbij is gekomen, dan weten jullie dat dat uit die bak komt. Want ik ben echt van plan om dit hele jaar cold sheep te blijven. En nu ik die bak ben tegengekomen, heb ik er alle vertrouwen in dat mij dat gaat lukken. Ik had zo mijn twijfels of ik met de garens die ik liet zien wel een heel jaar bezig kan blijven, maar met die grote pakketten erbij, gaat het beslist lukken.

Ik ben 2016 opgeruimd ingegaan, niet alleen qua voorraden garens, maar ook qua WIP's. Ik heb slechts 2 projecten op de pennen staan. De ene WIP is het paar sokken dat ik vorige week begon. De eerste sok was klaar op oudejaarsavond, de tweede ben ik begonnen op nieuwjaarsdag, en ik denk dat ik die vanavond wel klaar zal hebben.
De 2e WIP is al heeeeeel lang een WIP. Ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer ik daaraan ben begonnen, maar het garen heb ik gekocht op de Handwerkbeurs, bijna 3 jaar geleden. En volgens mij ben ik kort daarna eraan begonnen. Ik zou eens moeten kijken of ik er hier ooit eerder over heb geschreven.
In ieder geval heb ik onderstaande foto's ooit gebruikt in berichtjes.
Deze bol Katia Ole gebruikte ik om een paar sokken...
...en een paar vingerloze wanten met "overkapping" te maken. Tja, hoe noem je zoiets, van die bovenkanten van een want, die je aan de want vast naait, en naar gelieve over je vingers kunt trekken om ze warm te houden, of achterover te klappen als je je vingers moet gebruiken.
Toen bleven er nog aardig wat grammetjes over van deze 100 grams bol.
Ik heb ook ooit deze bollen laten zien:
7 bollen Drops Alpaca, gekocht op een handwerkbeurs, niet echt wetende wat ik er mee zou breien. Ik dacht aan een muts, maar er bleek genoeg te zijn om er een trui van te breien.
En dat ben ik gaan doen. Een Fair-Isle trui,
Ik deed alle 7 bollen bij elkaar, de restantjes van de Katia Ole erbij en een restant blauwe Drops Fabel, en ging aan de slag:
Dit is denk ik het laatste wat ik er jullie ooit van liet zien. Inmiddels is het pand een stuk langer, en zijn de mouwen natuurlijk ook al een eind op weg. Ik ben van plan om dit project eerst af te maken, voordat ik aan wat anders ga beginnen. Maar dat valt niet mee!

Ik brei (en haak) voor mijn plezier en voor mijn ontspanning, en deze trui levert mij geen van beide op! De Drops Alpaca is heerlijk zacht, en ik denk dat ik de trui dan ook wel met veel plezier zal gaan dragen, maar het breien is een crime!
Allereerst de kleuren, ze lijken zo op de foto toch behoorlijk verschillend, maar in de praktijk valt dat tegen. Ik kan alleen bij daglicht hieraan breien, omdat ik bij kunstlicht gewoonweg niet altijd het verschil kan zien in de kleuren, en daardoor ben ik in het verleden al een paar in de fout gegaan.
Uithalen met dit garen is ook een crime! Het haakt aan elkaar, dus uithalen is heel lastig. Fair-isle breien ermee trouwens ook, want elke paar omslagen moet ik de bolletjes weer om elkaar halen, want anders gaat alle garen aan elkaar klitten.
Ik houd niet van WIP's die zo lang liggen, en vind het erg zonde van dit mooie garen, dus ga ik proberen deze trui op korte termijn af te maken. Maar het is nu kwart voor 4 en ik kan er vandaag al niet meer aan breien, omdat het daarvoor al te donker is!

Nou ja, ga ik lekker verder aan mijn 2e sok, is die waarschijnlijk vanavond wel klaar. Ik heb net de hiel gebreid, dus alleen nog het been eraan breien.

Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten