zondag 10 januari 2016

2 werkjes af

Ik heb de rode-rozen-sokken af:




Ze zijn helemaal naar mijn zin geworden, doordat ik de grijze garens heb samengebreid zijn het lekker warme sokken geworden. De roos met tak heb ik er later opgeborduurd (oh nee, opgemaasd hoor je dan te zeggen).

Een goede stashbuster was het, de grijze bolletjes zijn beide opgebreid. Ik heb de benen iets langer gebreid dan ik meestal doe, wel lekker bij een warm paar wintersokken, en bovendien zou ik anders weer met ienie-minie bolletjes grijze restjes blijven zitten. Het kwam precies zo uit dat de ene bol helemaal op is en van de andere er nog geen 10 cm overbleef!


Deze foto liet ik zien, met de resten die ik wilde gaan gebruiken. De grote bollen zijn niet gebruikt, ook de 2 grotere restanten onder in het midden zijn niet gebruikt, en de donkere bolletjes (3e van boven) zijn ook niet gebruikt. Maar al die andere kleine bolletjes in het midden zijn nu op!
Dat is wat ik wil proberen, die hele kleine restjes uit mijn voorraad gebruiken, zodat ik aan het einde van dit jaar alleen grotere resten over heb.

Tja, en dan zijn je sokken af, en kun je bij kunstlicht weer niet verder aan de Fair-Isle trui. Wat doe je dan? Een hele avond met de armen over elkaar zitten? Niets voor mij!
Dus ben ik een klein sjaaltje gaan breien, wat we op onze kraam kunnen gebruiken als voorbeeld.

We verkopen bij De Breinaald Opal According to Hundertwasser.
Dit garen is qua kleurstelling gebaseerd op werken van de kunstenaar Hundertwasser. Op de bandrol staat het werk waarop dit garen is gebaseerd, afgebeeld, en ook sokken die ermee gebreid zijn, zowel in de lengte als de hoogte gebreid. Kijk, zoals dit:

Afbeeldingsresultaat voor opal according to hundertwasser 1430

Toch merken we dat klanten die onze kraam bezoeken zich moeilijk een voorstelling kunnen maken van hoe het er nu "in het echt" uit komt te zien. Dus vorig jaar breide ik een sok, met 1 van deze garens, en die hebben we als voorbeeld altijd bij ons op de kraam. Nu kun je met 1 zo'n bol een paar sokken breien t/m maat 46! En mijn voorbeeld is maat 35, dus er was nog een groot restant over.
Gisterenavond heb ik daar een sjaaltje van gebreid, op een rondbreinaald dus het is een dubbeldik sjaaltje geworden:

Want dit garen is natuurlijk bedoeld om er sokken van te breien, maar je kunt er zoveel meer mee.
Ik wil binnenkort ook een babytruitje gaan breien van een andere kleur van dit garen.

We gaan nu eerst een lekkere boswandeling maken. De ijzel is gelukkig verdwenen, en de zon schijnt hier lekker. Wel een harde wind, maar daar merk je in het bos niet veel van.

Iedereen een fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten