maandag 4 januari 2016

1e paar sokken 2016

Net voor kerst begon ik aan het breien van een paar sokken, het eerste paar (en dus ook laatste paar) dat ik in 2015 niet van restjes breide, maar van volledige, nieuwe bollen.

Ik had 4 bolletjes (van ieder 50 gram) sokkenwol Treviso. Ik ken het niet, maar de kleur sprak me aan toen ik het ooit eens ruilde op de brei-en haakdagen in Nieuwegein. Op het etiket staan de landen Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland vermeld. Misschien te koop bij de Aldi?

Gisteren was de tweede sok ook klaar. En ik heb ze vanmorgen toen het licht werd gelijk even gefotografeerd.

Inmiddels ligt er hier al een dikkere laag sneeuw!


Ik heb de sokken gebreid met een dubbele draad, en ze zijn dus lekker dik en warm geworden.


Komt dat even goed uit, nu de winter toch eindelijk lijkt te beginnen!


Ik gebruikte een rondbreinaald naalddikte 3, en ik heb precies 2 van de 4 bolletjes gebruikt. Dus er zijn nog 2 hele bollen over.

Bij mijn volgende paar sokken wil ik rekening houden met het thema van de RestEnd-groep op Ravelry. Dit jaar is het thema het jaar rond: bloeiende bloemendromen. En voor de maand januari is gekozen voor rode rozen. Nu twijfel ik enorm.
Tot nu toe zie ik foto's voorbij komen van uitgekozen garen, in allerlei tinten rood. Sommigen doen er wat groen bij, als rozenblaadje. Maar er zijn ook al sokken klaar, en die zijn "gewoon" rood. Met gewoon bedoel ik: geen roos in te bekennen, alleen de rode kleur.
Dat zou ik ook kunnen doen, wat streepjes er in verwerken, zodat wat kleine restantjes garen kunnen worden opgemaakt. Dan zou ik bijvoorbeeld onderstaande garens kunnen gebruiken:

(sorry, foto is wat bewogen zie ik nu)

Maar ik kan natuurlijk ook een stel grijze sokken breien, en dan een rand met rozen erin breien.
Ik heb grijze wol genoeg:

En dan een rand maken, zoals ik dat vorig jaar deed toen het thema zonnebloemen was:


Hm, daar moet ik toch nog maar eens over nadenken. Ik heb nog 1 WIP op de naalden staan, de fair-isle trui van Drops Alpaca, daar ga ik eerst maar eens aan verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten