dinsdag 29 december 2015

op de valreep

Nou, vooruit, toch nog 1 berichtje in 2015!

Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Wij zeker wel, gezellige dagen om met plezier aan terug te denken.

Ik heb vanmorgen nog maar een keer de laatst gebreide sokken op de foto gezet, had ik immers beloofd:

Nou, ik had voldoende licht maar op de 1 of andere manier krijg ik gewoon geen scherpe foto van de hele foto's. Ach, op de bovenste kunnen jullie zien hoe de kruisjes erop zijn geborduurd. Het breekt de kleuren op een goede manier, nu combineren de 2 groene kleuren bij dag- en bij kunstlicht goed.

In 2015 ben ik (min of meer) op Cold Sheep gegaan. Kennen jullie die term? Het betekent dat je geen aankopen doet gedurende een bepaalde periode (voor mij dus heel 2015) en breit/haakt met de garens en naalden en patronen die je hebt.
Dat is me goed bevallen, alleen een enkele kleine aankoop bij de kringloop gedaan, en dan betrof het een enkel bolletje voor 50 eurocent, daar waar je voor diezelfde bol in de winkel 6-7 euro zou moeten betalen. Dat vind ik dan geen probleem om van mijn Cold Sheep af te stappen.
Mijn doel was om wat meer overzicht te krijgen in mijn voorraad, en dat is gelukt. Ik heb vanmorgen mijn gehele (prive)voorraad op de foto gezet, en bij mijn stash op Ravelry. Het zijn 10 foto's, en de voorraad staat niet gesorteerd met merk en kleurnummer enzo hoor, gewoon op een voor mijzelf overzichtelijk manier:
ik heb 2 poefs, waarin hele bollen worden bewaard. En daarnaast heb ik een paar opbergdozen met aangebroken bollen tot aan hele kleine restjes, en een mandje met alle stopwol.

Als ik het zo bekijk, denk ik niet dat ik een heel jaar kan breien/haken met de voorraad die ik nu heb.
Maar dat geeft ook niet, want ik ben natuurlijk naast mijn handwerkjes voor mijzelf, ook altijd wel aan het breien/haken voor onze webshop en om voorbeelden te maken voor op onze kraam, en om te verkopen op de kraam. Dus ik zal in 2016 me echt niet hoeven te vervelen.

Zal ik eens gek doen, en hier gewoon die 10 foto's plaatsen? Komen ze:
 De voorraad uit poef 1 staat op de 1e 2 foto's.

 In poef 2 zitten alle bruine/beige/ecru bollen
 plus een grote grijze bol en alle witte bollen.
 In de grootste voorraaddoos zitten 2 hele bollen Lana Grossa Meilenweit, samen met restjes ecru Zareska en bruine wol die ik ooit op de Handwerkbeurs kocht bij Bart & Francis. Ik heb dit al een paar jaar bij elkaar zitten, lijkt me zo mooi voor een vestje, maar harde kleuren zoals het harde rood staan mij absoluut niet, daarom er nog steeds niet aan begonnen. Op de foto hieronder wat er bij dit garen in de grootste doos zit.
 En dan een kleinere doos, met op kleur gesorteerde, (heel) kleine restjes van vooral sokkenwol. Hiermee kan ik nog aardig wat sokken breien.

 Dan nog eenzelfde kleinere doos vol wit en vooral grijs garen.
 En tot slot het mandje met stopwol.

Zo, hebben jullie een kijkje kunnen nemen in mijn voorraad.
Ik ga weer mee doen in de Ravelry RestEnd groep, waar ze weer elke maand een paar sokken gaan breien volgens een bepaald thema. Ben benieuwd wat het eerste thema zal zijn!
Maar ik ben van nog wat andere Ravelry-groepen lid, ook een aantal waar het om sokken breien gaat, en ze thema's willen gaan gebruiken, dus wie weet kan ik dat wel combineren. We zullen zien.

Ik wens alle lezers een heel leuke jaarwisseling, wij zijn lekker met ons gezinnetje bij elkaar!
Geniet ervan, en voor 2016 alvast alle goeds gewenst!

Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten