woensdag 8 juli 2015

sokken


In mijn vorige berichtje (over de Tour de France), schreef ik terloops dat ik eigenlijk altijd wel sokken op de naalden heb staan.
En ik bedacht me dat ik die bijna nooit hier laat zien.

Ik heb een Ravelry-account, maar merkte dat ik in de loop der tijd daar steeds minder secuur op bij hield wat ik zoal maakte. Heel wat van wat ik gemaakt heb, is daar nooit op terecht gekomen.
Daarom begon ik dit blog. Omdat ik het een makkelijke manier vond om voor mijzelf bij te houden wat ik zoal maakte. Ik schreef er heel braaf mij op welke naalddikte ik iets maakte en met welk garen enz.
Maar na verloop van tijd is daar een beetje de klad ingekomen.

Ik maak iets, en tegen de tijd dat dat af is, ben ik allang weer aan het verzinnen wat ik daarna weer zal gaan maken. En dan vergeet ik om foto's te maken, te bloggen erover, Ravelry bij te werken. Er zijn dan ook al aardig wat werkjes die inmiddels verkocht zijn, zonder dat ik ze hier ooit heb laten zien.

Nu kan ik me natuurlijk gaan voornemen om van nu af aan weer heel precies alles te gaan bijhouden, maar ik kan niet beloven dat het ook gaat lukken.

In ieder geval laat ik jullie nu 2 paar sokken zien. Bovenaan zien jullie een paar sokken, dat ik maandag af had. Het is gemaakt van deze resten:
Ik heb hier al vaak geschreven over de RestEndGruppe op Ravelry. Een Duitstalige groep, waar men van alles maakt van restanten garens.
Er is dit jaar een leuk idee bedacht: elke maand een paar sokken breien met een bepaald thema.
Het thema voor de maand juni was: Erdbeerenzeit, oftewel aardbeientijd.
Er worden soms prachtige sokken getoond, met ingebreide aardbeitjes bijvoorbeeld. Heel erg leuk! Zelf hield ik het bij Erdbeeren mit Sahne, dus aardbeien (rood/oranje) inclusief de pitjes (bruine stipjes) en slagroom (wit uiteraard).

Het thema voor juli is: Weil ich ein Madchen bin...
Veel roze, paars, glitter enz. gebruiken bij deze sokken!
Nou, dus ik ben op zoek gegaan in mijn restjes. Mijn blog heet niet voor niets paarsedraad, paars is mijn lievelingskleur. Maar veel restjes in paars heb ik niet, omdat ik die nu eenmaal altijd wel weer voor iets anders gebruik.
Toch heb ik wat paars, roze, lichtgrijs, wit (ook glittergaren!) bij elkaar gevonden, en tot nu toe zien mijn sokken er zo uit:
Nog een klein stukje been eraan breien, en de sokken zijn klaar!

Ik zal jullie later deze week ook nog mijn januari t/m mei-sokken laten zien, dan zijn jullie wat dat betreft weer helemaal bijgepraat.

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten