dinsdag 21 juli 2015

een paarse tas

Vier jaar geleden was ik samen met mijn dochter een weekje in Luxemburg op vakantie.
Daar kocht ik toen een paarse tas:



De tas is heel veel gebruikt, maar door gebruik en wassen nogal vaal geworden:

Natuurlijk zou ik hem gewoon weg kunnen gooien, maar de tas bevalt me zo goed.
Dus bedacht ik dat er dan maar een jasje voor gemaakt moest worden.

Eigenlijk was de volgorde anders hoor. Ik had een tijdje terug allerlei paarse en roze restantjes bij elkaar gepakt, om er wat granny squares mee te haken. Had nog geen idee wat ik er mee zou gaan doen, misschien een kussenhoes of zo,  en toen bedacht ik dus dat het ook prima als jasje om de tas zou passen. Heb dus niet de maat van de grannies op de maat van de tas gemaakt. het kwam toevallig zo uit dat de maten overeen kwamen.

Randje ecru restgaren er omheen, en zo werden het er steeds meer. Ik haakte ze met hetzelfde ecru garen aan elkaar:

Nu heb ik dus toch weer een paarse tas, maar eentje die helemaal van deze tijd is, want wat zie je veel (om)gehaakte tassen voorbij komen, op het wereldwijdeweb en in het echie!

De paarse rits nog precies vrij gehouden:

Alleen nog even bedenken wat ik ga doen met de lus, ik vind het niet leuk om daar kleine grannies omheen te doen, misschien haak ik daar wel een hoesje omheen met het ecru.

En toen ik mijn spulletjes terug in de tas wilde doen, schoot ik in de lach: hoezo, paars is mijn lievelingskleur:

Agenda, portemonnee en zelfs brillenkoker zijn paars! Die laatste heb ik niet eens zelf uitgekozen, die kreeg ik bij mijn (paarsige) bril. Waarschijnlijk zag de verkoper wel aan me dat dat mijn favoriete kleur moest zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten