zondag 12 april 2015

even geen plaatjes

Hallo allemaal,

Alweer 2 weken niets nieuws te lezen hier. Sorry, het is niet dat ik stil zit hoor, integendeel, ik ben zo druk bezig dat er gewoon even geen tijd over blijft om te bloggen/foto's te nemen enz.

De sjaal die ik jullie vorige keer liet zien, is inmiddels af en geblockt. Ik zal z.s.m. een foto maken, zodat jullie hem kunnen zien.

En verder zijn we ons druk aan het voorbereiden voor onze eerste markt dit jaar:
zondag 26 april staan we op de markt in Exloo (Dr) van 11 tot 17 uur.
We hopen op mooi weer, de komende week gaat het volgens de weersverwachtingen de goede kant op, dus hopen dat dat zo blijft.

We willen dit keer ook spulletjes verkopen die we zelf hebben gehaakt/gebreid.
We hebben al van alles, zoals tas/sleutelhangers,pannenlappen, onderzetters, fotolijstjes, kledinghangertjes, een bloemenkrans, en zijn nog druk bezig met o.a. vlaggetjeslijnen.

En daarnaast ben ik dit jaar heel wat meer tijd kwijt aan de belastingaangifte. Normaal vind ik dat erg leuk om te doen (tja, ieder zo z'n ding) maar dit jaar gaat de aangifte heel anders, omdat ik nu voor de belastingdienst ondernemer ben, en niet meer samen met mijn man aangifte kan doen.
En op de een of andere wonderlijke manier komen er nu uit zijn en mijn aangiftes verschillende eindbedragen! Dat kan natuurlijk niet, als we hetzelfde aangeven, zelfde aftrekposten hebben, zelfde te verdelen bedrag, dan moet na de verdeling ook eenzelfde bedrag terug te ontvangen zijn. En dat is niet zo! Ik heb al veel gezocht op G.oogle, en via de KvK-site maar nee, nog geen stap wijzer geworden. Dus ik denk dat ik deze week maar eens een belletje waag naar de belastingdienst, hopelijk kunnen ze me daar e.e.a. uitleggen.

En dan gaat natuurlijk ook nog mijn "gewone" baan in loondienst gewoon door. Tja, jullie begrijpen nu hopelijk wel waarom ik mijn blog even heb verwaarloosd. Ik hoop dat dat binnenkort anders is!

Iedereen nog een fijne zondag, en geniet van het mooie weer de komende dagen!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten