zondag 15 maart 2015

de lente is weer in het land!

Wat hadden we afgelopen week toch heerlijk weer! De lente was weer terug in het land, het zonnetje had al behoorlijk wat kracht, het was puur genieten!
Wat jammer dat het dan nu net in het weekend kouder is. Het zonnetje laat zich niet zien, en er staat een vrij harde wind.

Maar niet getreurd, ook binnen kunnen we lekker handwerken.

Wat deed ik zoal op handwerkgebied afgelopen week?
Nou, ik liet jullie laatst deze kringloop-aankoop zien:
 Die heb ik uitgesorteerd, en er zaten echt schattige knoopjes tussen! Helaas vergat ik een foto te maken van de uitgesorteerde knoopjes, en ze zitten nu bij al mijn andere knopen, in 2 sorteerdozen.
Dus jullie moeten maar even van me aannemen dat de aankoop de moeite waard was. Heb er al leuke plannen mee, dus jullie zullen ze waarschijnlijk binnenkort alsnog te zien krijgen.

Eerder liet ik jullie ook zien van welke restjes ik sokken aan het breien was, op rondbreinaald 2,5
2 sokken tegelijk vanaf de teen naar het boord gebreid:

 En ze zijn klaar! Bovenaan liggen de restjes die nog over zijn:
 Ze zijn gebreid met dubbele draad, dus heerlijk warm! Want al is het voorjaar in aantocht, mijn voeten zijn het jaar rond koud, lekker dikke sokken kan ik altijd gebruiken.

En laatst deed ik ook nog een garen-aankoop bij de kringloop, weten jullie nog?

 Ik kocht ook een aantal styropor kransen bij de kringloop.
Van het blauwe garen haakte ik een rechte lap, en naaide die om een krans. Van het restant haakte ik, samen met wit en een ander blauw bolletje, nog zo'n rechte lap. Ook die ging om een krans.

De kleur hiernaast klopt, de kransen heb ik net buiten gefotografeerd, en ondanks dat het een sombere, grauwe dag is, lijken ze welhaast overbelicht te zijn.
Nu nog even op zoek naar patronen van leuke bloemetjes en blaadjes e.d. om de kransen aan te kleden.  En dat is nu precies een mooi werkje om op een wat grauwe zondagmiddag te doen.
Maar eerst gaan we lekker een wandeling maken in het bos, even een frisse neus halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten