zondag 15 februari 2015

Sokkenparade


Zoals ik gisteren beloofde, hierboven een wat betere foto van de sokkenwol die ik gisteren kocht op de Handwerkbeurs.
Ben heel benieuwd hoe de wol me zal bevallen. De prijs is in ieder geval goed: E 3,60 voor een 100 grams bol.
Maar, ik moet nog even wachten met het breien van sokken van deze bol, omdat ik alweer een ander paar op de naalden heb staan:
Dit "zooitje-ongeregeld" moet een paar sokken worden. Of sneakers, afhankelijk van de hoeveelheid garen die ik heb.
Het is een meerkleurig restant sokkenwol van G-B Match (mijn allereerste sokken breide ik hiervan een aantal jaren geleden). Samen met een effen paars restant sowo en effen zwarte restant sowo.
Ik brei ze met dubbele draad, de tenen en hielen worden effen zwart, daar tussendoor brei ik om en om een naald effen zwart dubbele draad, en een naald met 1 draad paars en 1 draad meerkleurig samen. Simpel werkje, handig voor een avondje op de bank na een lange werkdag.

En ik zag dat ik jullie helemaal nog niet had laten zien wat ik met de groene restantbolletjes heb gemaakt. Dus bij deze:
 Het zijn sneakers geworden. Om 2 redenen:
1. het zijn allemaal vrij dunne sokkengarens die ik gebruikte, dus ze zijn beter geschikt om in de zomer te dragen dan in de winter.
2. het garen was gewoon op! Alleen van het lichtgroene is nog een heel klein restantje over:

En dat ga ik binnenkort op maken. Ik wil graag een paar kransen gaan maken. Nou ja, maken, de kransen heb ik al, ik ga ze aankleden. Een gehaakt of gebreid "jasje" er om heen, en dan aankleden met bloemetjes en blaadjes enz.
Dus kom gauw weer eens kijken!
Fijne zondag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten