dinsdag 6 januari 2015

2015

2015 is inmiddels alweer 6 dagen oud, vandaag is de laatste dag waarop we elkaar een gelukkig nieuwjaar "mogen" wensen, dus bij deze!

Ik wens jullie allemaal een goed, gezond en creatief 2015 toe.

Ik ben dit jaar begonnen met het afmaken van WIP's. WIP staat voor Work In Progress, projecten die nog moeten worden afgemaakt.

Zo ben ik in december begonnen aan een trui, die ik brei van Scheepjeswol Alaska. Dit garen kocht ik een jaar of 5 geleden op de Handwerkbeurs, als pakket, samen met een patroon voor een vest.
De verkoopster verzekerde me dat er voldoende garen in zat om het vest te breien t/m maat 44, maar toen ik aan de slag ging bleek al gauw dat het niet eens voldoende was voor een vest in maat 36.
Dus breide ik er een trui van, ik kwam net uit met het garen. Een fijne, warme trui, maar na verloop van tijd werd de trui minder mooi. Dus besloot ik de trui uit te trekken en van het garen een vest te breien, gecombineerd met een ander garen. Geen succes, het andere garen was zwaarder en daardoor rekte de Alaska uit. Het werd een lubbervest, bbllgg!

Nu hoop ik op driemaal scheepsrecht. Ik brei de Afmaeli. Dit is een patroon van het IJslandse Lopi.
Het patroon is uitgegeven bij het 20-jarig bestaan, en hier is de link naar de Ravelry-page waar het patroon te vinden is:



Ik brei de versie voor een volwassen vrouw. Een heel aparte combinatie van kleuren, donkerbruin als basis, met grijs, blauw, groen, paars, rood, oranje en geel als bijkleuren.

Ik wil deze trui beslist een keer breien van het echte, originele IJslandse Lopi-garen.
Dat verkopen wij in onze webwinkel (www.debreinaald.nl).
Dit garen voelt wat stug aan om te breien, maar eenmaal gewassen in een Eucalan-badje is het een heerlijk garen, zeer geschikt voor truien en vesten om koude winters te kunnen weerstaan.

Als deze trui af is, wil ik de trui van Alpaca-garen af breien, Dat is een heerlijke trui om aan te breien, het Drops Alpaca voelt heerlijk zacht in de hand, maar omdat ik enkele kleuren gebruik die vrij dicht bij elkaar liggen, is het een project waar ik het liefste bij daglicht aan werk. En  bovendien het liefste ook nog zonder afleiding om me heen. Nou, dat valt niet mee, dus dit is gewoon een langlopend project geworden. Maar ik wil hem nu toch wel echt af hebben, het lijkt me namelijk een heerlijke trui om te dragen.

En dan staat er ook nog een andere trui op de pennen. Dus jullie begrijpen: de komende tijd valt er hier wel weer wat te zien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten