zondag 5 januari 2014

Beloofd is beloofd


 Beloofd is beloofd, hierbij alsnog wat fotootjes van de kerstcadeautjes die ik voor mijn dochter maakte.
Hierboven een haaknaalden-mapje. Ze kan zelf heel erg goed en mooi haken, maar had geen mapje of iets dergelijks om haar naalden en accessoires in te bewaren. Dus haakte ik een lap van zalmkleurige katoen, een randje van grijs er omheen, en aan de binnenkant naaide ik bijkleurend band in 2 breedtes vast. Zo maakte ik vakjes om niet alleen haar haaknaalden in te schuiven, maar ook bijkomende handige zaken als een rolmetertje, een schaartje, wat veiligheidsspelden en naaigaren. Sluiting maakte ik simpelweg door een lusje te haken, en een knoopje erop te naaien.


2e cadeautje dat ik voor haar haakte, was een paar polswarmers. Niet bedoeld om haar polsen warm te houden (ze is niet zo'n koukleum) maar ze heeft in de wintermaanden nogal eens last van haar polsen, en draagt dan spalken. Ze vindt het niet zo leuk als mensen dat zien en er vragen over stellen. Dus trekt ze haar mouwen er dan zoveel mogelijk over heen. Met een paar leuke polswarmers over de spalken heen, vallen de spalken helemaal niet meer op, en zo wordt ze dus ook niet steeds aangesproken over wat ze mankeert en waarom ze die spalken draagt. Omdat ze veel kleding met grijstinten draagt, heb ik de polswarmers in een gepaste kleur gehaakt. Bovendien ook een praktische kleur. Ze draagt ook graag lichtroze, maar in zo'n kleur worden ze natuurlijk wel erg snel smoezelig (zeker omdat ze veel tekent en een grafische opleiding volgt).

Zo, ik ben mijn belofte nagekomen om jullie alsnog de zelfgemaakte cadeautjes te laten zien. Ze kreeg echt nog wel meer maar die dingen waren allemaal gekocht, en dit blogje gaat nu eenmaal over handwerken, niet over kopen (lol).

Fijne, zonnige zondag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten