zondag 22 december 2013

opnieuw beginnen


Na 2 avondjes breien aan mijn nieuwe trui van de Drops Alpaca, heb ik besloten om het geheel uit te trekken en opnieuw te beginnen.

Zo op het eerste gezicht lijkt het er misschien wel aardig uit te zien, maar er zijn een paar dingetjes waar ik me nu al aan stoor. Als ik dat niet verander zal ik de trui waarschijnlijk niet met erg veel plezier dragen, dus beter nu even opnieuw dan een trui breien die in de kast belandt.

Wat er dan niet aan bevalt? Nou, ten eerste heb ik de voor- en achterkant verwisseld. Aan de achterkant worden er een aantal naalden heen en weer gebreid, om een wat hogere aansluiting in de nek te krijgen.
Als je goed op bovenstaande foto kijkt, zie je dat die achterkant op de foto aan de onderkant is (en dat is de voorkant van de trui).
Ten tweede: de voorkant is daardoor de kant van de kleurwisseling geworden en dat staat echt niet mooi!
Ten derde, en dat kun je beter zien op de foto hier onder, zijn de kleuren van de Katia restant bolletje zo  mooi aansluitend bij de kleuren van de Drops Alpaca, dat ze helemaal tegen elkaar wegvallen!

Het randje wat ik met mijn vingers vlak houdt, lijkt helemaal effen te zijn, terwijl het dus een ruitpatroon is van paarse Alpaca en de Katia! Ja, dat wordt niet mooi, ik moet duidelijk niet de paars gebruiken als contrastkleur voor die bolletjes.

Dus ik ga e.e.a. uittrekken. Zal nog niet meevallen, het garen haakt natuurlijk lekker aan elkaar, daardoor krijg je met deze relatief dunne wol zo'n heerlijk warme trui. Maar het moet toch.
Ik had, zoals jullie op de foto's zien, de rondbreinaald er al uitgetrokken toen ik me nog snel bedacht dat ik eerst even foto's moest maken om het jullie te laten zien.

Ik heb echt geen idee of er in de rest van 2013 nog veel van handwerken zal komen, dus kom gewoon zo af en toe maar even langs om te zien of ik nog iets nieuws heb geschreven!
Toen ik net blogger opende om dit berichtje te schrijven, zag ik dat er inmiddels 20013 bezoekers zijn geweest hier! Wow, voor velen in blogland misschien een bescheiden aantal, maar ik vind het echt reuze leuk dat er al meer dan 20000 keer iemand het de moeite waard vond om even langs te komen.
Ik hoop dat jullie nog vaak langs zullen komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten