zondag 3 november 2013

mijn lievelingskleur is paars

Tja, verzin maar weer eens een titel, soms best lastig.
Maar zoals jullie vast wel weten, is paars mijn lievelingskleur.
Een tijdje terug liet ik jullie zien dat een paarse streep-trui bijna klaar was. Alleen nog even een boordje er langs....
Maar eigenlijk bevalt de trui me niet. Ik vind (vond) de onderkant van de mouwen te krap, en de trui is ook wel wat kort.
Ik ken mezelf, die trui zou in de kast verdwijnen en nooit worden gedragen. En dat vond ik zonde, want het is gebreid van heerlijk zacht en warm materiaal, dus het zou een fijne trui voor de komende koude periode moeten zijn.

Ik besloot om er wat dingen aan te veranderen.
Ik haalde de onderkant van de mouwen er af:
Dat is niet zo moeilijk hoor.
Je neemt de steken op die je wilt laten staan (in mijn geval de onderste rand van de donkerpaarse rand).
Vervolgens haal je de steken uit van het gedeelte dat je er af wilt halen (bij mij de steken van de smalle paarse rand).
Dan heb je de mouw op een rondbreinaald staan, en kunt van daar af gaan breien naar het boord.
Je hoeft niet bang te zijn dat je dit ziet, want de steken brei je weliswaar ondersteboven ten opzichte van de steken die je op de naald hebt staan, maar die zien er gewoon precies hetzelfde uit!
Mocht je dit nog nooit gedaan hebben, dan raad ik je aan om het gewoon eens uit te proberen.
De ene mouw is af, de andere schiet al op, nog een rand paars en dan het boord, en klaar zijn de mouwen!
En dan heb ik dit nog over:
 Dus ga ik op dezelfde manier ook de romp verlengen.
Nu even de 2e mouw afmaken, en dan vanavond het boord van het lijfje afhalen, en langer breien.
Zodra het klaar is laat ik het jullie zien hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten