zaterdag 12 oktober 2013

ik maak een bruin streepvest

Deze foto's hebben jullie al eerder kunnen zien op mijn blog. Het is een trui die ik een paar jaar geleden breide, van Scheepjeswol, gekocht op de Handwerkbeurs in Zwolle. Ik kocht toen een pakket met 10 bollen, en erbij zat een patroon voor een prachtig vest met kabels. Volgens de verkoopster zou ik met die 10 bollen genoeg hebben om het vest t/m maat 42. Dus met mijn 36-38 moest ik ruim genoeg hebben. Niet dus! Ik heb er toen een trui van gemaakt, door de opening middenvoor dicht te naaien (er was niet genoeg wol om nog een boord met knoopsgaten te kunnen breien).
Het materiaal draagt heerlijk, maar het mooie was nu toch wel van de trui af. En omdat ik nogal in een mood van stashbusting ben, heb ik de afgelopen week mijn avonden doorgebracht met het uittrekken van deze trui. Tjonge, dat was nog een heeeeel lastige klus, als ik het van tevoren had geweten hoeveel uur ik daarmee bezig zou zijn, was ik er niet aan begonnen. Maar goed, inmiddels staat er een vest op de pennen. Ik maak er strepen in met de 3 bollen die je op de onderste foto ziet liggen, ook Scheepjeswol, dit is Stella. Het is brui-gemeleerd, met glanskatoen er doorheen gewerkt. Samenstelling is 35% wol, 48% polyamide, 16% acryl en 1% metaal (nou ja, er staat metallic, dat is dus dat glans-materiaal). Ik heb geen speciaal patroon, maar gebruik de maatvoering van de trui die ik er eerder van breide. En de strepen heb ik gebaseerd op de Elfe. Kennen jullie die? Zoek maar eens bij de patronen op Ravelry, gewoon "elfe" intypen, en je ziet een heel leuk gestreept zomertopje. De strepen worden in 2 kleuren uitgevoerd, de strepen in de ene kleur worden steeds smaller en de strepen in de andere kleur worden dus evenredig daaraan breder.

Zo. ik ga lekker zaterdagavond houden op de bank, breiwerkje in mijn handen en tv kijken, gewoon lekker ontspannen!
Iedereen een fijne zaterdagavond, en zodra ik foto's kan maken van het vest-in-wording zal ik dat doen, en zien jullie ze hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten