zaterdag 7 september 2013

Mooi grijs is niet lelijk

Hallo lieve mensen,

Mijn dochter heeft een foto gemaakt van mij in het grijze gestreepte vest. Eindelijk dus een draag-foto.
Zo kunnen jullie zien hoe ik de hals heb veranderd, en dat deze nu mooi aansluit....

Maar zoals jullie zien: geen foto! Ik heb hem bijgewerkt met PhotoShop (met behulp van dochterlief), de foto netjes gedownload naar hier, maar helaas, ik krijg een kruisje in plaats van de foto!
Ik beloof: jullie krijgen het vest echt nog wel een keer te zien, maar nu dus even niet.

Wat jullie hierboven dan wel zien?
8 bolletjes Neveda Bistro, donkergrijze kleur. Ik heb er nooit eerder mee gewerkt, maar het voelt lekker warm aan. Ik trof ze aan bij de kringloop in de stad in de buurt. Daar ben ik al vaak geweest, en ik verbaasde me erover dat ze er totaal niets hadden op handwerkgebied. Vanmiddag liep ik er even binnen met mijn dochter, en we liepen per ongeluk een gedeelte in, waar we van dachten dat dat opslagruimte was. Wat bleek? Vol met gordijnen, lappen stof, kussentjes, en breinaalden en ook aardig wat bolletjes garen! Wat een ontdekking! En er lagen dus 8 van dit soort 50-grams bolletjes, en ik kon ze niet laten liggen. Die gaan vast verwerkt worden in warme trui of vest. De samenstelling is 52% scheerwol en 48% acryl, te gebruiken met naalden 41/2. Dat zal de komende winter wel van pas komen.

En dan tot slot jullie weer even bijpraten over de sprei:
Ik ben 2 stroken aan het haken, gewoon allemaal vasten, 4 rijen geel, 3 x afgewisseld met rood en dan 1 x blauw. Ik heb nu, zoals jullie zien, aan weerszijden een deel aangehaakt. Met dus net andersom de kleuren, 4 rijen rood, en dan 3 x een gele streep en dan een blauwe streep. Nu nog even bedenken hoe ik ze verder af ga maken. Als ze op lengte zijn, ga ik ze aan weerskanten van de sprei haken. Dan is de sprei in principe af. Maar waarschijnlijk ga ik er dan nog wel de een of andere afwerkrand omheen haken.
Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten