donderdag 18 juli 2013

overzicht


Wat een heerlijk weer hebben we EINDELIJK!!! En raad eens wie er vakantie heeft? Wat ben ik een geluksvogel!
We gaan niet echt weg dit jaar, we hebben genoeg te doen in en rond het huis, en ons vakantiehuisje. Dat krijgt een nieuw dak, en wat treffen we het met het weer daarbij!
Maar vandaag ben ik een dagje alleen thuis, en ik heb eens mijn kast met wolletjes en bolletjes leeg gehaald, om het allemaal weer eens wat beter te sorteren.
Doen jullie dat ook wel? Ik mag dat graag doen, op de grond zittend, omringd door allerlei bolletjes in allerlei kleurtjes. En dan bepalen hoe ik het dit keer ga sorteren. Soms heb ik alles op kleur, soms op materiaalsoort (wol, katoen) en soms combineer ik "projectjes"bij elkaar.
Dit keer ben ik eerst begonnen om alles apart te leggen waarvoor ik al een duidelijke bestemming heb.
Ik heb er foto's van gemaakt en op mijn Ravelry-pagina gezet, zodat ik, als ik weer aan de andere kant van het land aan het werk ben, gemakkelijk kan kijken wat ik ook al weer in voorraad heb, en wat de plannen daarmee zijn.

Tot mijn grote verbazing heb ik niet zoveel resten meer, die zijn de laatste tijd verwerkt in allerlei kleine en grote werkjes.
Ik heb een klein notitieboekje gepakt (wat ik ooit mocht ontvangen voor mijn verjaardag van een lieve Raveller), en heb daar per pagina opgeschreven wat ik voor plannen heb, met welke materialen, welke stekenverhouding en naalddikte erbij hoort enz. Zo kan ik gemakkelijk patronen zoeken, zonder dat ik steeds in de kast moet kijken welke stekenverhouding goed is voor dat bepaalde project.

Wat ik zoal voor plannen heb liggen?
Nou, kijk maar even mee:
Hiervan wil ik een roze trui breien voor mijzelf (patroon is al uitgekozen) en een groen/witte trui voor mijn dochter (zij moet nog een patroon kiezen).

Deze jurk bevalt me niet (draag hem gewoon nooit) en ik ga hem uittrekken en er waarschijnlijk een vest van breien:

Van deze blauwe mohair wil ik een trui voor mijzelf breien, en er dan de andere kleurtjes wellicht bij gebruiken, misschien een pas rond de hals maken met die kleurtjes, oftewel: patroon moet nog worden uitgekozen!

Deze bruine trui is heerlijk warm, maar niet meer zo mooi, dus die wil ik ook uittrekken, en dan een nieuwe trui breien, met de 3 bolletjes Scheepjes Stella erin verwerkt voor een wat sjieker effect:

Deze prachtige bolletjes Drops Alpaca verdienen natuurlijk een heel zorgvuldig uitgezocht patroon. Met de restantjes Katia Olé erbij en misschien ook nog de blauwe Fabel (in het echt past die kleur heel goed erbij, op de foto komen de blauwe en groene tinten wat feller over ):

En van al deze bolletjes zal ik waarschijnlijk sokken en een muts voor manlief breien:

En dan staan er nog een paar projectjes NIET op foto's! Zoals:
- bordeauxrood/grijs/zwart gemeleerde mohair die waarschijnlijk een shawl voor dochterlief wordt(heerlijk zacht en warm, en precies dezelfde kleur als haar winterjas)
- de paarse streeptrui die ik dit najaar begon, maar die nog altijd wacht op een pas:
Sorry, ik heb even geen foto paraat van de huidige stand van zaken.
- een vest (waarschijnlijk) van ecru bollen die ik ooit op de Handwerkbeurs kocht bij Bart & Francis:

En natuurlijk wil ik ook wel graag nog een paar sokken breien. Ik heb overigens een aantal sokken die dun worden bij de tenen, en ja, ik heb in mijn jeugd nog geleerd hoe je sokken moet stoppen, dus dat zou ik kunnen doen. Maar dat vind ik toch niet zo geslaagd eruit zien bij zelfstrepende sokkenwol, dus ik zal waarschijnlijk wat nieuwe teentjes breien, en die dan aan de sokken naaien.

Goed, even snel geteld kom ik op meer dan 10 plannetjes! En de meeste zijn best grote projecten, zoals truien en vesten! Dus ik denk (nee ik weet zeker) dat ik de komende winter niet eens voldoende tijd zal vinden om ze allemaal uit te voeren! Maar dat geeft niets, het maken van plannen is ook al leuk, zo heb ik de voorpret, zelfs al zou het nooit worden uitgevoerd!

Nou, nu nog even een doosje uitzoeken waar gaandeweg van alles in terecht is gekomen (knopen, haak-en rondbreinaalden, centimeters, spelden, steken-markeerders), en dan is mijn kast weer helemaal mooi overzichtelijk! Daar houd ik van! En dan lekker genieten in het zonnetje, eens even bedenken wat ik mee naar buiten zal nemen, want stil zitten is niets voor mij!

Iedereen een hele fijne, zonnige week gewenst. Ik hoop hier snel weer terug te zijn, maar kan niets beloven!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten