zondag 3 maart 2013

Lente-gevoel

Zomaar 2 blogjes op 1 dag, gewoon door dat heerlijke lente-gevoel!

Ik vind het leuk om zo af en toe eens op zoek te gaan in Blog-land. Op zoek naar blogs die ik nog niet ken, waar handwerken centraal staat, en dan bij voorkeur breien en/of haken.
Vaak ontdek ik die blogs via-via.
Ik lees op een blog wat ik al ken, zie daar in de kantlijn een rijtje blogs genoemd staan, die worden aanbevolen, en klik die dan aan. Soms kom ik dan op blogs die ik nog niet kende, maar die zeer de moeite waard blijken te zijn. Of ik kom op mij al bekende blogs, waar dan weer links staan naar weer andere blogs. Kortom, doorklikken, doorklikken, doorklikken, en dan kom je vanzelf wel een keertje op een jou onbekend, maar heel leuk blog uit.

Zo ontdekte ik dit weekend www.appleblossomdreams.blogspot.nl
Een blog, geschreven in het Engels, door een van oorsprong Noorse, die in Amerika woont.
Ze haakt voornamelijk, en als ik zie hoeveel dekens en kussens zij in de afgelopen 2 jaar op haar blog heeft gezet, moet haar huis stapelvol liggen!
Ze heeft in 2012 veel geschreven over hoe ze haar (kleine) huis opgeruimd en netjes wilde krijgen. En nu in 2013 heeft ze zich aangemeld voor Stashbuster-challenge-2013.
Dat vind ik dan weer heel leuk, ik houd wel van stash-busting.
Op Ravelry ben ik aangesloten bij diverse groepen die dit als "thema" hebben, zoals de hier wel eerder genoemde RestEnd-Gruppe (Duitstalig).
Zo bladerend door haar blog, kreeg ik steeds meer zin in het voorjaar, in haken, en in een vrolijk werkje in plaats van het donkere paars van de trui die ik aan het breien ben. 
En dus heb ik vanmiddag eens een duik genomen in de katoentjes die ik nog heb liggen, en verzamelde deze bolletjes-restjes:
 Ik ga er lekker vrolijke kussen-hoesjes van haken, om straks in het voorjaar te kunnen gebruiken in de tuinstoelen. Ik zie wel wat ik voor patroontjes ga haken, eerst maar weer eens in het haken inkomen, want dat heb ik al tijden niet meer gedaan. En als je mocht denken dat het wel erg weinig rood is bij veel blauw, hierboven zie je alleen wat kleine restbolletjes, ik heb nog heeeeeeel veeeeeeel rode katoen in voorraad:
Allemaal uit de dozen die ik november 2011 kocht. De 3 strengen rechts zijn over van het rode vest dat ik eerder breide, de andere rode katoen zat zo, lekker in elkaar gewikkeld en zonder bandjes, in de dozen. Dus genoeg rood op voorraad om heel veel kussentjes te kunnen haken (lol).

1 opmerking:

  1. I found you Anja welcome to the challenge, I'm looking forward to seeing your makes. :)

    You can link your stash pictures here
    http://lindacraftycorner.blogspot.co.uk/2013/03/would-you-like-to-party_5.html

    BeantwoordenVerwijderen