zaterdag 18 augustus 2012

Wat een stralende dag!

Hallo allemaal,

Wat een stralende dag is het vandaag!
De zon schijnt uitbundig en het is ruim dertig graden! En dat na zo'n slecht begin van de zomer.
Ik vind het wel sneu voor de mensen die een verregende vakantie achter de rug hebben en nu weer aan het werk zijn. En de kindjes in het zuiden van het land, die alweer een week naar school gaan. De basisscholen hier in het midden van het land beginnen komende week weer, zal vast een rustige start van het schooljaar betekenen, met lekker veel "gymlessen" in het zwembad enz.

Zelf heb ik er alweer 2 weken vakantie op zitten, nog een weekje vakantie, en dan is het voor mij ook alweer voorbij.
Ik heb het vest met de blauwe strepen al een tijdje klaar liggen. De draadjes moeten nog afgehecht, maar ik heb het net maar lekker buiten gelegd om in het zonnetje te dragen. Ik ben geen blocker, weet niet eens hoe dat nu precies moet. Soms lees ik op Ravelry over de verandering in "gauge" (dat is de steekverhouding) door het blocken. Dan spelden mensen hun trui of vest of wat-dan-ook helemaal op maat op, en dan lukt het ze zo om een te klein uitgevallen project toch nog op de juiste maat te krijgen (of ze hadden iets keurig op maat en het is door het blocken te groot geworden, ook dat komt voor).
Goed, ik heb het vest te dragen gelegd op mijn picknickbank, oude witte badhanddoek erop, en dan het vest erop. De sluitbies heb ik dit keer zelfs vastgezet met kopspelden, want ik wil niet dat die zo blijft krullen. Ja, het komt nog wel goed tussen dat blocken en mijzelf! (lol)

Zo ligt het vest er nu bij:

Misschien dat ik vanavond al de draadjes kan afwerken, met deze temperatuur is het vest lekker snel droog.

En dan de Entrelac-shawl die ik voor mijn dochter brei. Het breien van 7 rijen met 18 blokken is klaar. Maar dan komt er de afwerking, dat is met een I-cord. Heb ik nog nooit eerder gedaan, maar ziet er leuk uit. Alleen: daarvoor moeten er heeeeeeeeeeeeeeeel veel steken worden opgenomen.
Namelijk van elk blok dat aan de buitenkant van de shawl zit moet je de 10 steken aan de voorkant en de 10 steken aan de zijkant van het blok opnemen, idem dito met de driehoekjes aan de korte kanten, bij elke bocht een steek extra opzetten, nou ja, kortom, die steken passen dus echt niet allemaal op 1 rondbreinaald van 120 cm. Ik heb er zelfs 3 rondbreinaalden voor nodig om alle steken op te nemen. En dan ziet het er nu zo uit:


Wat een mooie kleuren hè! Het is zo jammer dat ik die kleuren niet echt goed gefotografeerd krijg, in het echt ziet het er allemaal veel warmer uit qua kleuren. Misschien eens in de schaduw fotograferen, zien of dat resultaat heeft. Zo ja, dan zet ik die foto's hier later nog wel neer.

Nu ga ik dat I-cord breien. Ik weet het, heel veel mensen vinden dit weer veel te warm, en om dan met een wollen shawl op je schoot te gaan zitten breien, ze verklaren me waarschijnlijk voor gek, maar ja, ik houd van de warmte, ik zit pas lekker in mijn vel als het boven de 25 graden komt, dus een dag als vandaag, is voor mij echt genieten! Tja, waar fibro al niet goed voor is (lol).

Iedereen een fijn weekend verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten