zaterdag 11 februari 2012

nieuw paar sokken

Bij de Duitse Ravelry-groep Stricken statt Klicken doe ik mee aan de 12-voor-12 KAL.
Deze maand moest pakketje nummer 12 worden geopend, en met de inhoud daarvan breide ik deze sokken:

Ook wel weer eens leuk, een klein projectje, op dunne naalden, gewoon lekker een paar sokken, tegelijkertijd op 1 rondbreinaald gebreid.

Ik ben nog niet begonnen aan de Aidez. Die wil ik wel gaan breien, maar daar moet ik eens voor gaan zitten. Nu even een eenvoudige trui tussendoor. Gebreid van Katia Irish Tweed, de blauwige kleur (alhoewel je, als je de wol van dichtbij ziet, er ook paarse stippeltjes tussendoor ziet). Dat laatste viel me pas op toen ik ermee aan het breien ging.
Ik heb 14 bollen van 50 gram gekocht bij mijn favorieten handwerkwinkeltje, in een naburig dorp. Natuuuuuuuurlijk uit de afprijzingsbak, dus 1 euro per bol betaald.
Ik wil in het voorpand wat kabeltjes in breien, die op een punt uitlopen. Oef, dat is niet duidelijk denk ik. Ik bedoel dat ze allemaal tot de schouders lopen, de middelste begint eerder, de kabels daarnaast wat later, zodat je een soort V-vorm krijgt. Nou, of dat nu duidelijker beschreven betwijfel ik, maar jullie zullen het resultaat snel genoeg te zien krijgen denk ik, want het wordt gebreid op breinaalden 6½! Echt dik hoor, zeker als je net sokken op 2½ hebt zitten breien.
Zo ziet het proeflapje er uit:

Zo, een kort berichtje, maar er valt niet veel meer te melden dan dit.
Iedereen een goed weekend, geniet nog van deze koude, zonnige dag, vanaf morgen treedt de dooi in en krijgen we sneeuw en ijzel, brr, ijzel, daar houd ik dus écht niet van!

1 opmerking:

  1. Leuk is dat he, gelijk opbreien met een groep op Ravelry.

    Dat garen voor je trui ziet er mooi uit, wat een buitenkans om het zo goedkoop te kunnen kopen.

    Dat je op mijn blog je reactie niet ziet verschijnen kan kloppen, dat gaat nog niet helemaal goed. Maar je reacties komen wel aan hoor, en zullen ook snel te zien zijn. Dit heeft te maken met werkzaamheden waar ze nog mee bezig zijn, de server is daardoor zwaar belast, vandaar de trage plaatsing van reacties.

    BeantwoordenVerwijderen