maandag 23 januari 2012

Jurk af...of toch niet?


Zo zag de jurk er gisteren uit. Inmiddels heb ik hem geblockt en ligt 'ie nu te drogen.
Maar ik twijfel er over of ik hem zo zal laten, of toch niet.

Van jezelf foto's maken blijft lastig, maar ik heb het geprobeerd (ongeblockt dus nog):
De voorkant:

De achterkant:

Hmmm, ben er niet wild van. Maar waar ik vooral over twijfel: zal ik er mouwen in maken?
Ik weet dat het helemaal de mode is, zo'n jurk/tuniek of je het ook maar wilt noemen, zonder mouwen, maar ik ken mezelf: die ga ik waarschijnlijk zelden dragen. Ik ben een koukleum, en de jurk is heerlijk warm, maar zonder mouwen zal ik er koude armen in krijgen (zo'n shirtje met lange mouwen als dat ik er op de foto's onder draag houdt mijn armen echt niet warm hoor).

Dus eigenlijk is het helemaal geen vraag, maar weet ik het gewoonweg al: er moeten mouwen aan komen.
Maar staat dat eigenlijk wel leuk? Ik vind het nu al best een "hobbezak". Ja, zo noemen we dat hier in de regio, aardappelzak kan je het ook noemen. En dan te bedenken dat ik de meerderingen heb weggelaten, omdat het anders een soort klok-rok-effect kreeg! Maar ja, om hem nu zo in de kast te hebben en hem nooit te dragen is ook zonde, niet waar?

Dus mouwen er aan? Wat vinden jullie? Nog een idee over die mouwen? Ik brei ze dan van boven naar beneden, dus gelijk aan de jurk vast. Maar hoe maak ik dan bijvoorbeeld het boord? Net als hoe ik de onderkant heb gebreid, dus met afwisselend rechte en averechte toeren? Of zet ik er een apart boord aan, dat ik dan net zo brei als de verkorte toeren in de pas? Dan krijg je dus een boord dat haaks op de mouw staat. Of heeft iemand van julie nog een ander, beter idee? Ik hoor het graag!

Voorlopig moet 'ie drogen. In de tussentijd ga ik verder breien aan de mouwen van de rood-zwarte trui. Die schieten al best op, zal ik waarschijnlijk einde van de week mee klaar zijn.
Dan heb ik zomaar ineens 2 grote projecten af! Kan ik eindelijk weer eens iets laten zien dat echt helemaal af is! EN: kan ik weer iets anders op de naalden gaan zetten. Eens even over denken. Bij de 12für12-KAL wordt natuurlijk op 1 februari alweer een nieuw nummer getrokken voor het project van die maand. En dat is dus volgende week woensdag al. Als het weer een groot project is, denk ik dat ik verder even niets op de naalden zet. Maar mocht het het nummer zijn voor een paar sokken, dan ga ik er waarschijnlijk nog wel iets anders bij op de naalden zetten. Nou ja, eerst maar eens deze 2 projecten tot een goed einde brengen, en voor je het weet zitten we dan alweer in februari!

Fijne dag allemaal, en ik hoop op jullie reacties, tips, suggesties voor de mouwen van de jurk!

1 opmerking:

  1. Hoi,

    Ik vind 'm juist erg leuk. Persoonlijk zou ik er geen mouwen in doen, ook al ben ik ook een koukleum. Ik ben bang dat het dan een soort van uitgerekte trui gaat worden, terwijl het nu echt een jurkje is.
    Lekker hoor, als je zo;n jurkje kunt dragen. Er zullen bij mij dan eerst een kilo of 25 af moeten...........maar dat is een ander verhaal.

    Laten zoals ie is, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen