maandag 2 januari 2012

Het begin van 2012

Hallo iedereen, welkom terug op mijn blog, in een nieuw jaar.
Ik hoop dat voor jullie allemaal dit een goed jaar zal gaan worden.
Wat het jaar voor mijn gezin zal gaan brengen, is afwachten, maar dat er veel zal gaan veranderen in ons leven, dat staat wel vast.
Hopelijk kijken we begin 2013 terug op een goed 2012.

Ik heb de afgelopen dagen niet stil gezeten. Ik heb al mijn wolletjes en bolletjes eens goed gesorteerd.
Alle katoen zit in een grote kunststof bak op wieltjes. Mijn dochter gebruikt graag katoen om te haken. Zelf ben ik niet zo'n fan van katoen, maar voor een zomertruitje is het wel lekker materiaal.

Alle wol, mohair enz. heb ik op kleur uitgezocht. Er zijn nu bakken met:
paars/roze/(bordeaux)rood
blauw/wit/grijs
bruin/beige/ecru
herfstkleuren
en een doos met (bijna) hele bollen sokkenwol en een kleine doos met restjes sokkenwol.

Vandaag ga ik eens lekker de overige materialen uitzoeken. De doos met alle kantjes, bandjes, naalden, knopen enz. die ik kocht op MP ga ik uitsorteren en dat komt dan netjes in de doosjes, potjes enz. waarin ik al mijn spulletjes bewaar. Ik vind dat heerlijk, alles netjes uitgesorteerd en overzichtelijk.

Maar natuurlijk heb ik ook zitten breien. Inmiddels is de jurk/tuniek zover:

Het ziet er een beetje vreemd (scheef) uit, maar dat komt omdat onderin de rondbreinaald zit.
Hier nog even een fotootje van de pas, die me zoveel moeite kostte:

Ik denk dat die best mooi wordt, als 'ie eenmaal is geblockt.
Ik heb nu 10 bollen gebruikt, nog 6 bollen over. Genoeg om er mouwen in te maken. Daar hoopte ik ook op, want ik ben nogal een koukleum, en hou leuk ik het ook vind om te zien, die jurken/truien/tunieks zonder mouwen, mij is het te koud om te dragen.

Omdat ik de steken voor de mouwen graag bij daglicht wilde opnemen, ben ik gisterenavond maar even gestopt met dit breiwerk. Uiteraard zit ik niet zonder een breiwerkje in mijn handen, en omdat ik geen andere projecten meer op de naalden heb staan, ben ik aan iets nieuws begonnen. Weet iemand wat dit gaat worden?:


Ben reuze benieuwd of iemand van jullie het zal raden.
Ik hoop er deze week een flink eind aan te breien. Aan het einde van de week zal ik jullie laten zien wat het gaat worden.

Rest mij nog jullie allemaal een heel goed begin van 2012 te wensen.

2 opmerkingen:

  1. Als je al jaren hetzelfde speldenkussen gebruikt en daar ook naalden op parkeerde, is het een goed idee om alle uitstekende spelden en naalden te verwijderen en dan heel voorzichtig (evt. met vingerhoed) de vulling te bewerken. Voel je ergens een puntje, dan heb je een naald teruggevonden. Voor de gein bied ik wel eens aan een sp.k. te ontnaalden voor een dubbeltje per naald. De hoogste opbrengst zou 7 gulden zestig zijn geweest, ja, al lang geleden, maar 76 naalden terugvinden op een verjaarsfeestje is spectaculair. Veel succes, want zelfs uit mijn emery-strawberry haalde ik laatst (na het slopen ervan) nog 12 applicatienaaldjes en die zijn kort en heel dun). Ik druk regelmatig mijn speldenkussen naaldleeg, maar zo'n emeryding is keihard en omdat de stof versleten was, heb ik maar een nieuwe gemaakt. Emery is dat ruwe spul op ouderwets schuurpapier, houdt naainaalden scherp. Naalden terugvinden is voor mij ook een vorm van opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anoniem,

    Allereerst dank voor je reacties. Ik vind het heel leuk als mensen reageren op mijn blog.

    Er zaten inderdaad ook 2 oude speldenkussens in. Ik heb ze niet geteld, maar er zaten onnoemelijk veel spelden in elk, ook spelden die er helemaal in zaten, en je dus niet zag, maar wel kon voelen.
    Ik hoef de rest van mijn leven geen spelden of naalden meer te kopen, er zaten er enorm veel in de dozen, ook veel borduur- en stopnaalden, en slechts een enkeling vertoonde wat roest.

    BeantwoordenVerwijderen