maandag 19 december 2011

Zullen we het nog een keertje overdoen?


Kennen jullie dat liedje, volgens mij komt het uit een vroegere tv-serie, Ja zuster, Nee zuster:

Zullen we het nog een keertje overdoen,
want het is niet naar mijn zin.
Zullen we het nog een keertje overdoen,
we beginnen bij het begin.

Dat liedje heb ik nu al de hele dag in mijn hoofd zitten. Irritant!
Hoe dat zo komt?
Nou, hierboven zie je de pas, zoals ik die tot nu toe heb gebreid.
En het is dus helemaal niets!
Hier zien je hem dubbelgeslagen:
Je ziet het, dat wordt geen mooie ronde pas. En dus zit er maar 1 ding op: overdoen!

Ik heb het patroon nog eens een keer goed bestudeerd. De vragen bekeken die er over zijn gesteld bij garnstudio. Het lastige is dat het grootste deel daarvan in een Scandinavische taal geschreven is, en daar kan ik echt geen chocola van maken.
Ik begrijp wel dat je de verkorte toeren niet moet meetellen in je telling van de naalden, en inmiddels is het me ook duidelijk hoe die verkorte toeren nu precies moeten worden gebreid.
Ik maakte dus een leesfout. Er staat:"Brei 2 nld over alle st, brei dan tot de 2e markeerder, keer het werk, trek de draad aan en brei de teruggaande nld *, brei tot de 1e markeerder, keer, trek de draad aan en brei de teruggaande nld."
Bij de * ging ik dus steeds de fout in. Bedoeld wordt dat je helemaal terug breit, en dan het werk weer keert en breit tot de 1e markeerder. Ik las het echter als dat je terug breit tot aan de 1e markeerder, daar al weer keert en terug breit. Maar dan kom je dus aan de andere kant van de naald uit, en kloppen de volgende naalden niet meer.

Nou, nu ik er uit ben, ga ik het nog een keer proberen. Hopelijk gaat het nu dan toch eindelijk worden zoals bedoeld is.
Wordt vervolgd...

En dan nog even heel iets anders. Normaal gesproken begint het rond deze tijd van het jaar bij mij altijd te kriebelen om een begroting voor het nieuwe jaar op te zetten. Doe ik al jaren en dat bevalt me goed, maar dit jaar heeft dat geen zin. Mijn privé-leven lijkt op dit moment meer op een achtbaan, en wat er in 2012 staat te gebeuren kan ik nog niet overzien, maar er zal zeker heel veel gaan veranderen.
Dit is ook wel de reden geweest voor mij om het breien weer op te pakken (en dit blog op te zetten), omdat het breien voor mij altijd rustgevend werkt.
Gisteren bedacht ik me dat het ook wel heel leuk zou zijn om al mijn wolletjes te fotograferen, en zo een overzicht te maken van mijn voorraad. Heb ik gedaan. Of ik het ook op Ravelry ga zetten, daar ben ik nog niet uit. Ik heb ook al wel gelezen dat mensen die hun stash op Ravelry hebben staan, vrij vaak worden benaderd door mensen die hun wolletjes willen kopen. Nu ben ik zelf met mijn paarse vest natuurlijk ook geholpen door een mede-Raveller, die de benodigde bolletjes aan mij RAKte.
Ik zou het niet zo erg vinden als ik word benaderd met een vraag om bolletjes van mij te mogen overnemen. Maar ik heb ook al wel vervelende verhalen hierover gelezen, mensen die min of meer gestalkt worden en dat lijkt mij minder leuk.
Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie je voorraad bolletjes op Ravelry staan, en zo ja, heb je daar dan vervelende ervaringen door opgedaan? Of juist leuke ervaringen? Ik hoor het graag.

Ik heb alles gefotografeerd, maar als het goed is wordt mijn voorraad morgen opeens een stuk groter. Dan verwacht ik de doos binnen van de Marktplaats-advertentie. Oh, ik ben zo benieuwd!

Vanmorgen heb ik ook eens opgeruimd in mijn Ravelry-groepen. Ik was van ruim 50 groepen lid, maar eigenlijk lees ik er maar bij een paar mee. Nu heb ik er nog 9 overgehouden, 2 Nederlandse groepen en 7 internationale (Engels- en Duitstalige groepen). Die buitenlandse groepen hebben allemaal iets met elkaar gemeen: het zijn groepen waarin men breit met voorraad / restanten.
Ik vind dat heel leuk en inspirerend, ik houd van veelkleurig breiwerk (was dan ook lid van groepen over Christel Syfahrt en Alice Starmore enz.). Bovendien vind ik het werken met restjes erg leuk.
Dus voorlopig blijf ik wel even lid van die groepen.

Fijne dag verder allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten