zaterdag 17 december 2011

niet veel gebreid

Het was een heel drukke week, met van alles en nog wat aan mijn hoofd, en ook 's avonds wat "verplichtingen" buitenshuis, waardoor er heel weinig tijd overbleef voor breien.

De pas heb ik dan ook niet eens meer opnieuw op de naalden gezet. Nu ben ik vandaag lekker een dagje alleen thuis, de huishoudelijke verplichtingen heb ik klaar, dus vanmiddag ga ik er maar eens lekker voor zitten om de trui op te zetten.

Wel heb ik een begin gemaakt met nog een paar bruine sokken.
Van de bruine sokken die ik pas geleden breide, waren nog restbolletjes over:
Ik begon met de effen Zareska Maris voor de tenen:
En zover staan ze nu op de naalden:
nog niet ver dus, maar het begin is er, een lekker makkelijk werkje om zo tussendoor even op te pakken, of bij de tv vanavond aan verder te kunnen breien.
Ik heb de tenen weer effen gebreid (van Zareska Maris) en de voeten brei ik 5 naalden Drops Fabel, 1 naald Zareska Maris. De hielen en boorden worden effen, en dan hoop ik goed uit te gaan komen met de wol.

Oh ja, ik moet iets bekennen: ik ga de Cold Sheep niet tot het einde van dit jaar volhouden!
Nou ja, volhouden is niet het juiste woord, het bevalt me op zich heel goed. Ik deed het niet omdat ik zo'n ontzettend grote voorraad wol heb, dat valt best mee (of eigenlijk tegen). Maar ik vind zoiets gewoon een uitdaging, en het maakt je, zoals ik volgens mij al eerder schreef, creatiever.
De rood-grijze trui zou nooit tot stand zijn gekomen als ik gewoon naar de wolwinkel was gegaan en bolletjes had uitgezocht voor een trui. Maar door het "te moeten doen met wat je hebt" kom je tot combinaties van kleuren en garens die je anders niet zou maken.

Afgelopen week zat ik even te kijken op Marktplaats. Was daar al een tijd niet wezen kijken, en was best benieuwd wat er zoal wordt aangeboden aan wolletjes. En daar trof ik een advertentie, die mij zeer aansprak. Een zolder-opruiming van een voormalige handwerkwinkel.
Ik nam contact op met de aanbieder, we kwamen een prijs overeen, en ik hoop in de loop van de komende week een doos te mogen ontvangen vol met allerlei mooie wolletjes en katoen, maar ook nog allerlei fournituren, zoals spelden en knoopjes en lintjes.
Ik heb al eens geschreven dat ik in het verleden (te) veel van mijn handwerkspullen heb weg gegeven. En vooral van die dingetjes als bandjes, kantjes, lintjes, knoopjes enz. heb ik nu heel veel spijt. Vooral ook omdat mijn dochter heel veel interesse heeft ontwikkeld voor handwerken, en zich met wat ik voorheen allemaal heb weggedaan, heel erg goed had kunnen uitleven. Dus toen ik die advertentie zag, en ik me kon vinden in de prijs die de aanbieder vroeg, besloot ik om de deal te sluiten, en mij en mijn dochter eens een origineel kerstcadeau te geven.

Zodra ik de doos binnen heb zal ik foto's maken, en het jullie hier laten zien.
Voor nu wens ik iedereen een heel fijn weekend. Hier is het, in tegenstelling tot hoe de weersverwachting luidde, lekker droog en zonnig weer. De was hangt lekker buiten te drogen, en ik ga maar eens aan de slag met het opzetten van de pas voor de trui.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten