maandag 14 november 2011

Ik ga het toch anders doen

Ik liet jullie gisteren de bollen zien waarmee ik een trui wil gaan breien. Het proeflapje maakte ik niet alleen om te zien hoe de stekenverhouding was tussen het rood en het petrol, ik had ook zo mijn twijfels of deze kleuren wel mooi bij elkaar zouden zijn. En ze bevallen me niet zo goed samen, dus ben ik gisteren opnieuw de voorraad bolletjes ingedoken om te zien wat ik dan liever zou gebruiken.

De petrol gaat er uit, net als de ecru-kleurige Zareska Maris. Daarvoor in de plaats ga ik witte Hema bollen gebruiken. Ook die zaten ooit in een kringlooptas, 2 grote bollen van 200 gram elk. Tjonge, de prijs staat er ook nog op: 4 gulden (gulden!) oftewel E 1,82 voor een bol van 200 gram. Goed, ik geef toe, het is acryl, geen wol, maar de Hema-garens waren altijd van een goede kwaliteit.
Overigens, wisten jullie dat de Hema op proef weer garens verkoopt? Via internet en een deel van de winkels, om te zien of het aanslaat. Helaas niet bij de filialen hier in de regio, maar ik hoop dat dat weer gaat komen.

En naast de rode en witte Hema bollen ga ik de grijze Scheepjes Allure gebruiken, en nog een andere grijze Scheepjes-streng. Die stond gisteren al wel erbij op de foto, ook ooit gescoord bij de kringloop. Volgens mij is het best een oude streng, maar het ziet er heel goed uit. Het heet Ajax-nylon, samenstelling is 85% wol en 15% nylon. Kijk, zo ziet het etiket er aan weerskanten uit:
Ik vind het bijna zonde om aan te breken, maar ik ga de wol toch maar opwinden, zodat ik met de trui kan gaan beginnen.








Dit worden dus de kleuren van de trui:

Gisterenavond nog even een eenvoudig sokkenpaartje voor mijzelf opgezet, met mijn nieuwe rondbreinaald van Addi, die ik kocht op de Handwerkbeurs. Tjonge, die breit lekker zeg! Zo heb ik ook een eenvoudig tussenwerkje op de pennen staan. Ik gebruik deze bolletjes:

ecru-kleurige Zareska Maris voor tenen, hielen en boorden, en zelfstrepende Drops Fabel in bruintinten voor voeten en benen.

De zon is hier eindelijk ook doorgebroken, heerlijk, we kunnen weer wat verder kijken en genieten van de mooie natuur om ons heen!

Iedereen een fijne maandag verder.

1 opmerking:

  1. Zo zie je maar hoe nuttig een proeflapje is. Nu weet je wat wel en vooral ook wat niet werkt!

    BeantwoordenVerwijderen