zondag 6 november 2011

het paarse vest - update

Hallo lieve mensen,

Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van het paarse vest, zoals het er op dat moment uit zag. Het boord aan de onderkant van de panden is klaar. Kijk maar:


Nu alleen nog de sluitbies. De (vele) draden heb ik vanmorgen eerst maar eens weggewerkt. Dat vind ik niet zo'n leuk werkje, en het kan maar gebeurd zijn.

Zien jullie kleurverschil tussen het boord van de panden, en alle andere hoofdkleur paars? Zo op de foto's zie ik het niet, en bij daglicht ook niet. Toch zag je het wel toen ik het laatste stukje tricotsteek had gebreid met mijn eigen wol, en het boord was gaan breien met de gekregen wol (zelfde kleurnummer maar ander verfbad). Dus heb ik het uitgetrokken tot aan het roze, en zowel het gedeelte tricotsteek als het boord met dubbele draad gebreid van de gekregen wol.
Van mijn eigen bolletjes en de geRAKte bolletjes heb ik nog ongeveer evenveel over. Die wil ik gebruiken om met een dubbele draad de sluitbies te breien, steeds 1 draad eigen wol en 1 draad geRAKte wol.
Vanavond ben ik begonnen aan de sluitbies, heb de knoopsgaten al ingebreid, en ben toen maar gestopt. Want ik zie kleurverschil! Het lijkt bij kunstlicht net of ik 2 draden eigen wol gebruik.
Dus eerst maar eens morgen bij daglicht kijken hoe het er uit ziet. Anders wordt het dus (alweer) uittrekken!

En toen zat ik met lege handen. Nou, dat dacht ik niet! Ik heb nog wol over van de gevlochten shawl die ik laatst breide, daar maak ik nu een cowl van. Zal zien of ik er morgen bij daglicht een foto van kan maken, dan zal ik die hier plaatsen.

Ik wens iedereen een goed begin van de nieuwe week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten