zondag 9 oktober 2011

Eindelijk weer eens iets af

Eindelijk kan ik hier weer eens een FO (finished object) laten zien.
Nou ja, nog niet helemaal "finished", want ik moet de shawl overduidelijk nog blocken, maar het breien is klaar, en het idee is toch wel zichtbaar:

De shawl is ongeblocked 190 cm lang, lekker lang geworden dus, die kan ik een paar keer om mijn nek slaan als het deze winter koud is.

En zo ziet het er uit met het winterjack waar ik hem bij heb gemaakt:

Ik begon met 3 bollen Wibra Bianca gemeleerd van elk 100 gram, ik heb verbruikt 223 gram, dus er zijn 77 grammetjes over, daarvan ga ik misschien nog wel een bijpassende muts breien. Alhoewel? Ik ben niet zo'n mutsendrager, mijn dunne haar wordt altijd zo statisch geladen dat het alle kanten op gaat staan als ik een muts af zet. Misschien een cowl ervan breien? Kan ik de shawl en cowl afwisselen?
Nou, ik zie het nog wel.

Ik wil graag handschoenen erbij maken. Nu is het jack afgewerkt met zwarte details zoals de rits, dus ik denk dat ik er gewoon effen zwarte handschoenen bij ga breien. Ik heb een bol zwarte sokkenwol liggen, die zou daar geschikt voor zijn. Ik heb al wat rondgekeken naar patronen, op Ravelry staat zoveel moois. En ik wil ook nog even kijken op garnstudio want ook daar staan genoeg patronen op.
Maar misschien moet ik helemaal geen patroon zoeken, want in het zwart zie je daar waarschijnlijk niets van! Dus gewoon gladde handschoenen breien? Dat zal al lastig genoeg zijn, je ziet het zo slecht, zwarte effen wol (ahum, of komt dat gewoon door de leeftijd?)

Het paarse vest krijgt nu ook echt vorm. De mouwen zal ik vandaag waarschijnlijk wel afkrijgen, en dan moet ik het lijf dus afbreien. Dat is een simpel werkje wat goed kan bij het tv-kijken, nog een stukje tricotsteek en dan vervolgens een heel lang boord in 2 recht 2 averecht. En dan nog een sluitbies breien natuurlijk. Ik hoop eigenlijk dat ik het vest volgende week af zal hebben. Het is heel leuk om te maken, maar ik heb zo ontzettend veel andere ideeën in mijn hoofd wat ik allemaal nog wil gaan maken. Toch ga ik daar nog niet mee starten, want dan weet ik wel hoe het met het vest gaat: dat wordt een UFO dat nog heel lang in een hoekje van mijn handwerkkast zal liggen. Dus even de tanden op elkaar deze week, het vest af breien en dan pas verder met alle andere leuke breiwerkjes.

Iedereen nog een fijne zondag verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten