zondag 18 september 2011

Update vest


Dit is hoe ver ik nu ben met het paarse vest.
De bol Gedifra Top Look (die bontgekleurde rand is dat) is helemaal opgebruikt.
Ik vind dat erg merkwaardig materiaal.
De bol voelde heel zacht aan, en dan verwacht je toch ook dat het zacht zal aanvoelen bij het breien, maar niets is minder waar.
Het schuurde langs mijn vingers, heel akelig gevoel, net of ik schuurpapier aan het breien was.
Bovendien bestaat de draad uit meerdere draden, van heeeeeel dunne draadjes tot dikkere draden waar dan ook nog steeds verdikkingen in zitten, en die draden zitten niet echt om elkaar heen gedraaid. Met als gevolg dat je dit dus niet kunt breien zonder voortdurend naar je breiwerk te kijken, anders steek je gegarandeerd tussen de draden in. Geen werkje om bij de tv of achter de pc te doen dus.
Maar zoals ik al schreef, de bol is op, en het vreemde is dat het, nu het gebreid is, juist weer heel erg zacht aan voelt! Gelukkig maar, want een rand erin die schuurt is niet mijn bedoeling, dan had ik die rand er gewoon tussen uit gehaald.
Nu weer randen met de hoofdkleur, en dan weer een volgende kleur.
Hieronder nog een keertje de bolletjes die ik uitgezocht had om te gaan gebruiken.

Ik ben dus begonnen met de paarse bol bovenaan, en werk tegen de klok in. Nu komt de bol Star dus aan de beurt.
Ik wens iedereen een fijne zondag. Ze geven voor vanmiddag regenbuien op, dus ik ga straks kijken of de was die ik buiten heb hangen al droog is, en dan vanmiddag lekker breien!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten