zondag 25 september 2011

Praten en breien tegelijk...

Praten en breien tegelijk, dat gaat prima.
Maar als je tv kijkt en tegelijkertijd breit, is het toch oppassen geblazen.
Tijdens het breien van één van de mouwen van het paarse vest had ik het gevoel "hier klopt iets niet".
Maar wat er nu precies niet klopte, daar kwam ik niet achter.
Ik telde het aantal toeren een paar keer na, maar daar leek geen fout in te zitten. Wat dan wel? Ik had geen idee, dus ging ik maar gewoon door met breien.
Vanmiddag wilde ik het vest even aanpassen, om te zien of het aantal minderingen dat ik aanhoud in de mouwen, goed is. En toen zag ik opeens in de spiegel wat er mis was: ik had op een verkeerde plaats van kleur gewisseld! In plaats van aan de onderkant van de mouw had ik het een keer aan de bovenkant gedaan. Tja, als je dan het aantal toeren natelt en dat toevallig aan de "goede" van de fout doet, klopt het aantal. Had ik het een stukje verderop gedaan, had ik een toer gemist!
Nou ja, zat niets anders op dan het uit te trekken, vanavond brei ik het wel weer opnieuw eraan.

Tijdens het passen viel het me opeens op dat ik eigenlijk al best ver ben. Omdat het pand nogal de neiging heeft om te krullen, valt dat tijdens het breien niet zo op, maar ik ben al voorbij mij zij. Ik moet even zien of ik er nog wel een kleur aan ga toevoegen. Ik wil namelijk de onderkant van panden en mouwen alleen in paars breien, en dan 2r 2av, zodat er lange boorden ontstaan. Lijkt me gewoon leuker staan dan een recht-naar-beneden-gebreid-vest.

Voordat ik het vanmiddag uittrok, dacht ik eraan een foto te maken voor hier, kijk maar:

dat ziet er natuurlijk niet uit, boven op een mouw, zat echt niets anders op dan uittrekken. Gelukkig niet zo'n heel erg lang eind!

Ik wens iedereen een fijne zondagavond en een goede start van de nieuwe week!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten