maandag 26 september 2011

alweer uittrekken

Zo zag het vest er gisterenavond uit:

En zo zag het er begin van deze avond uit:

Yep, alweer aan het uittrekken geweest.

 Waarom? Meerdere redenen:

1. Ik had bewust de strepen in de mouwen smaller gemaakt dan de strepen in de panden.
Dat vond ik er toch niet zo leuk uitzien, dus moest ik van beide mouwen een deel uittrekken.

2. Ik had de kleuren 7 en 8 bewust omgewisseld, omdat ik dacht nog meer strepen te zullen breien, en dan zou ik van het lichte roze dat ik gebruikte in streep 7 weer langzaamaan naar donker gaan. Maar ik vond het roze veel te licht afsteken en toen ik het vest aanpaste, bleken de panden toch al tot mijn zij te reiken, dus er zou helemaal geen volgende streep meer volgen. Ik heb nog overwogen om dan kleur 8 te gebruiken in plaats van 7 maar heb nu besloten dat ik het laat bij de 6 kleuren die ik al heb gebruikt.

En nu zou ik dus weer verder kunnen breien, ware het niet dat ik geen wol meer over heb van kleur 6 en ik de strepen in de mouwen dus alleen maar groter kan maken als ik de streep van de panden kleiner maakt. Volgt iemand dit nog??? Maar ik wil die streep niet kleiner maken, want alle andere strepen hebben dezelfde breedte, en ik vind het niet mooi om dan die laatste streep smaller te maken.
Ik zal dus waarschijnlijk ook die streep nog gaan uittrekken, en dan met enkele draad breien in plaats van dubbele draad, dan heb ik wel genoeg. Het is een soort mohair, dus enkele draad zal dik genoeg zijn, maar het zal niet makkelijk zijn om het uit te trekken.

Dus: ik heb het maar even weggelegd, tijd geven om er eens goed over na te denken.

Met lege handen zitten, dat doe ik nooit. Nu had ik de shawl ook nog op de pennen staan, die ziet er nu zo uit:


Daar ga ik eerst maar eens aan verder, lekker gedachteloos 3 x 20 steken in tricotsteek breien, daar kan voorlopig niets mis gaan.

De komende 4 dagen werk ik van 9 tot 6, dus alleen 's avonds een uurtje ofzo tijd om te breien, maar met zo'n simpel werkje als de shawl moet dat goedkomen!

Fijne week gewenst allemaal!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten