zondag 17 juli 2011

sokken zijn klaar

Ta da, dit zijn ze dan geworden. De sokken van (alweer) Drops Fabel, waar ik het groen zo veel mogelijk uit heb weggelaten.

Ondanks dat ik hier en daar lange stukken van een paar meter eruit heb geknipt, zijn de sokken toch een tweeling geworden.
Tja, ik weet dat veel mensen dat niet zo belangrijk vinden, maar ik vind het gewoon niet mooi, als sokken geen zusjes maar nichtjes worden. Dan weet ik vooruit ook al dat ik ze niet zal dragen, gewoon omdat ze me niet bevallen.
Mijn sterrenbeeld is Maagd, en daarvan wordt gezegd dat ze Pietjes-precies zijn of perfectionisten. Klopt wel aardig wat mijn persoontje betreft!

Hieronder nog wat fotootjes van de sokken:
Als ondergrond voor de foto's heb ik een paar truien gebruikt; zoals jullie zien zijn de sokken dus helemaal in mijn kleuren geworden.

Er zit in de boorden en de hiel nog een heel klein beetje donkergroen, dat stoort me niet, maar het lichtgroen dat er ook in zat en dat ik er uit heb geknipt past naar mijn smaak er totaal niet bij.
Kijk zelf maar:

Nou ja, dat is ook vreemd, bij mijn voorbeeld staan de laatste 2 foto's naast elkaar, maar op de blog komen ze onder elkaar!
Ach, jullie kunnen de kleuren zien, daar gaat het om.


Oh ja, nog even de "technische" gegevens:
Gebruikte wol: Drops Fabel, kleurnummer 911
Boord 1 recht, 1 averecht. Omdat ik 56 steken heb opgezet (=deelbaar door 8) en ik niet helemaal tricotsteek wilde breien, heb ik 7 recht 1 averecht gebreid (been en bovenkant voet).
Door het iets langere boord wegen ze samen 54 gram.

Het groen ga ik gebruiken in een sokkenpaar waar ik ook andere restjes in ga verwerken. Van wat er van deze 2 bollen over is ga nog een paar sokken breien, waar ik dan effen blauwe Drops Fabel aan toevoeg (kleurnummer 107).
Ik wens jullie allemaal nog een fijne zondag!
Anja

5 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig geworden Anja.
    Ik vind het ook niet mooi als je van dat garen 2 verschillende sokken hebt.
    Ik kijk ook altijd of ze gelijk worden.
    Mijn sterrenbeeld is ook maagd dus heel precies met zo iets.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze heel mooi geworden. Mijn sterrenbeeld is kreeft, maar ik vind het ook niet mooi als de sokken niet gelijk zijn.
    Groetjes, Ellen (breimuts2)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anja, wat omschrijf je dat helder. Mijn compliment.
    Zo beeldend als je het omschrijft.
    ook slim het patroon. :)
    Ben ook heel benieuwd wat voor sokken er komen van het blauw en groen.
    Je naam van de site doet je werk eer aan. Leuk hoor.
    liefs Ditje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hetty, Ellen en Ditje,

    Hartelijk dank voor jullie complimenten, en leuk dat jullie reageren!
    Ik ben vanmiddag begonnen aan een trui. Ja, de paarse, maar het wordt niet het patroon dat ik uitzocht op garnstudio.com. Van dat patroon had ik een proeflapje gemaakt, en ik vind het niet mooi uitkomen met deze wol.
    Uiteraard bewaar ik het patroon, wellicht brei ik het nog eens van andere wol.

    Lang leve de Tour de France. Samen met de winterse schaatswedstrijden is dit het enige waarbij ik overdag tv kijk. En tv kijken doe ik nu eenmaal niet met lege handen, dus komt er lekker veel brei-productie uit mijn handen deze weken.
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sokken zijn dit geworden! En jouw truien als ondergrond doen het prima. Het is inderdaad soms een heel gepuzzel om alles in je blogje op de juiste plaats te krijgen, maar oefening baart kunst! Succes met het breien van je paarse trui. Lieve groet van Aal.

    BeantwoordenVerwijderen