zondag 3 juli 2011

Lavendel en sokken

We hebben in onze tuin (best veel) verschillende lavendelstruiken staan.
Het leuke is dat de eerste struiken die bloeien nu zo'n beetje uitgebloeid raken, terwijl andere net pas in bloei zijn gekomen. Dus we kunnen extra lang genieten van de lavendel in de tuin.

Van de bloemen die uitgebloeid raken is het mooie nu wel af, dus heb ik vanmiddag daar de bloemen vanaf geknipt. Ze liggen nu in de woonkamer, in en om een lampetkan, zodat we binnen nog kunnen genieten van de geur:
Deze foto heb ik, in verband met het licht, even buiten gemaakt, maar zo staat de kan nu binnen op het dressoir.

En het ruikt heerlijk!














De sokken die ik op de pennen (of eigenlijk op de rondbreinaald) heb staan vorderen ook al, ik brei ze dit keer vanaf het boord (1 recht, 1 averecht) met een simpel 3 recht-1 averecht patroon in het been en over de voet, en zoals altijd, een versterkte hiel. Ik ben inmiddels aan het einde van de spie, dus die zullen waarschijnlijk vanavond wel af zijn.
Zo zien ze er nu uit:

Vond het wel leuk om ze met de lavendel samen te fotograferen, de kleuren van de wol passen er goed bij.

Fijne zondag verder!
Anja

1 opmerking:

  1. Hoi Anja.
    Dat worden hele mooie sokken leuke kleuren.
    Het past mooi bij de lavendel.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen