dinsdag 28 juni 2011

van alles wat

Weten jullie nog dat ik op 5 juni sokken liet zien die ik had gemaakt van Katia sokkenwol? Ik had nog wol over, en sokken wilde ik daar niet meer van maken, dus ging het restant in de restantenbak.

Daar is het inmiddels alweer uitgehaald, en ik heb er dit mee gedaan:
Ja, ik weet het, hoe verzin ik het om bij deze hoge temperaturen wantschoenen te gaan breien, maar ze kunnen maar vast klaar liggen voor de winter.
Ik ben een koukleum (gevolg van de fibro) en als ik met de honden aan het wandelen ben wil ik geen verkleumde handen krijgen. Maar gewone handschoenen vind ik niet praktisch, dan voel ik de riemen van de honden niet zo goed. Met deze wantschoenen los ik dat probleem op.
Nog een paar fotootjes voor de lol:

En zo zien ze er uit aan mijn hand (poeh, lastig fotograferen is dat zeg!):


De paarse wol voor de wintertrui heb ik even weggelegd, dat is me nu te warm om te breien, komt later dit jaar wel.
Ik heb overigens een heel leuk boek geleend in de bibliotheek, het heet Breien voor een sfeervol interieur, en is geschreven door Suss Cousins:
Ik heb bij Bol.com gekeken, had ik nog een paar tegoedbonnen van liggen, maar het boek kost E 19,95 en dat vind ik het toch niet waard.
Heb trouwens wel een paar andere boeken besteld, dit weekend kon je bestellen zonder verzendkosten, dus de boeken zijn helemaal gratis!
Zodra ik ze binnen heb zal ik ze hier laten zien.

En tja, een breiwerk af betekent een nieuw opzetten. Ik ga weer lekker sokken breien, van deze wol:
Weer mijn favoriet: Drops Fabel. Ik ben net op zoek gegaan naar een gelijk begin, moest er een bol helemaal voor afwinden, maar heb het gevonden, en net vast opgezet, kan ik vanavond, als ik thuis ben uit mijn werk, lekker het boord gaan breien:
Wat is het toch lastig om de kleuren goed op de foto te krijgen, door de felle zon raken de kleuren overbelicht, en zelfs binnen, met de gordijnen gesloten, krijg ik ze niet goed op de foto gezet. Nou ja, jullie moeten het er maar even mee doen, wie weet als ze af zijn, lukt het me beter de kleuren goed over te laten komen.

Zo, jullie zijn weer bijgepraat op brei-gebied. Oh wacht, zal ik eens laten zien wat ik nog over had van de 3 bollen Drops Fabel die ik gebruikt heb voor de Hitchhiker, nadat ik langs de gladde kant een afwerkrandje had gemaakt? Dit:
De digitale weegschaal reageert niet eens als ik het er op leg, dus nog niet eens 1 gram over!

Groetjes,
Anja

2 opmerkingen:

  1. Hallo Anja

    Zou je mij kunnen laten weten hoe je die wantschoenen gemaakt hebt? Ik zou dezelfde willen in een effen kleur.

    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dit is van lang geleden, nog op mijn oude blog! Maar gelukkig krijg ik een melding als daar een reactie wordt geplaatst. Wat wil je precies weten? Het is eigenlijk heel eenvoudig, je breit een paar handschoenen (genoeg gratis patronen te vinden op Ravelry of garnstudio), maar je breit de topjes van de vingers niet. Vervolgens brei je de helft van een stel wanten (dus alleen het deel wat om je vingers komt). En deze naai je dan op de rug van je handschoenen vast, zo heb je wantschoenen. Veel plezier bij het maken, en bij het dragen!

      Verwijderen