vrijdag 3 juni 2011

de start

Op de lagere school kreeg ik 6 jaar lang handwerkles.
Ik vond het verschrikkelijk!

Als linkshandige was ik het gewend om mijzelf alles in spiegelbeeld aan te leren, maar onze handwerkjuf was een oude dame die het niet toestond dat ik linkshandig werkte. En dus moest ik rechtshandig leren breien, haken, borduren, weven enzovoorts. En dat ging mij niet best af.

Toen ik 16 was liep ik een sportblessure op, waardoor ik heel lang slecht ter been ben geweest.
Uit verveling ben ik toen het handwerken weer gaan oppakken. Met een moeder die altijd wel een handwerkje in haar handen had, was er genoeg materiaal in huis om mee te oefenen.

Op advies van mijn moeder ben ik wel rechtshandig blijven haken en breien. Zij was rechtshandig en kon me op die manier beter helpen, en het lezen van patronen zou volgens haar voor een linkshandige ook wel eens problemen kunnen opleveren.

Door persoonlijke omstandigheden heb ik de laatste jaren nauwelijks meer iets aan handwerken gedaan.

In februari 2010 bezocht ik met mijn dochter de handwerkbeurs in Zwolle, en de vonk sloeg weer over. Vanaf dat moment heb ik altijd wel meerdere breiwerkjes op de pennen staan.
En sinds kort ben ik ook weer gaan haken.

Ik ben dit blog voornamelijk begonnen als een soort van dagboek voor mezelf, wat maak ik, met welk materiaal enz.
Maar het is natuurlijk ook leuk als er mensen gaan meelezen en misschien zelfs gaan reageren.
Foto's ga ik er ook zeker opzetten, maar dan moet ik eerst eens gaan uitzoeken hoe ik dat doe!

Groetjes, Anja

1 opmerking:

  1. Zo verging het mij ook. Heel mijn leven druk met andere dingen, en toen ik kinderen kreeg en thuis kwam te zitten ben ik pas gaan hobbyen.En nu een echt wol-addict !!!LOL

    BeantwoordenVerwijderen